tel: + 48 22 401 25 33    e-mail: sprzedaz@cormedia.pl

Aktualności

mar 18

5 największych błędów w planowaniu kampanii w branży ogrodniczej i rolniczej

Czy zastanawialiście się kiedyś dlaczego zaplanowane przez Was działania promocyjne nie przyniosły oczekiwanych rezultatów? Co zawiodło? Gdzie popełniliście błąd?

Wspominałem o tym w swoich wcześniejszych artykułach, jednak zbieram to teraz w całość i przedstawiam 5 problemów, przez które prowadzone działania promocyjne nie kończą się zamierzonym sukcesem.

  1. Podsumowanie działań wcześniejszych
    Zanim zaczniemy planować działania, musimy cofnąć się w czasie. Tylko dokonując analizy działań poprzednich/zeszłorocznych będziemy w stanie określić, na czym oprzeć aktualną strategię. Musimy więc przeanalizować co zawiodło, ale także to, co zadziałało bardzo dobrze. Podjęte aktywności, które nie przyniosły korzyści trzeba dokładnie zbadać, dowiedzieć się dlaczego nie zadziałały i je poprawić. Może jednak zdarzyć się, że znajdą się wśród nich takie, których powielać nie powinniśmy w ogóle – w myśl zasady jeżeli coś nie działa – nie rób tego. Nie każde działania sprawdzają się tak samo w różnych branżach. Skrupulatnej analizy wymagają także aktywności, które przyniosły oczekiwany sukces – pozwoli to oszacować wypracowane dzięki nim zyski i prawidłowo rozplanować aktualny budżet.
  2. Intensywność działań dostosowana do sezonu
    Istotne w branży ogrodniczej i rolniczej jest odpowiednie rozpoczęcie działań promocyjnych. Wspominana często sezonowość tej branży wiąże się ściśle z porami roku, w których należy rozpocząć aktywność promocyjną. Częstym błędem jest zbyt późny start. Dajemy tym samym szansę konkurencji na zajęcie najlepszej pozycji w sieci, tracimy zasięgi i zainteresowanie internautów naszymi produktami. Pamiętajmy, aby nie przegapić również okresu „rozkwitu” branży.
  3. Źle rozplanowany budżet
    Wiemy już jak ważny jest start, wiemy, że kampanię należy w odpowiednim momencie „docisnąć” i przystopować. Czy należy ją jednak całkowicie przerywać? Wielość działań i wybór aktywności multicontentowych daje nam możliwość istnienia w sieci przez cały rok. I nie musi to pochłaniać wcale sporego budżetu, generować nie wiadomo jakich kosztów. Utrzymywanie kontaktu z naszymi potencjalnymi klientami przez cały rok jest niezwykle istotne. Dlaczego? Bo poprawiamy swój wizerunek w sieci, umacniamy go, ale przede wszystkim budujemy zaufanie do marki. Pokazujemy, że nie jesteśmy jedynie po to, by w sezonie wyrwać od klientów tyle kasy, ile się da, ale jesteśmy z nimi i dla nich przez cały rok, ucząc, odpowiadając na zapytania, pomagając rozwiązywać problemy.
  4. Brak określonej strategii
    Strategia działań promocyjnych musi być spójna w przeciwnym wypadku jest to pociąg jadący w kierunku donikąd. Nasze cele muszą być jasno sprecyzowane, bo tylko wtedy będziemy w stanie zaplanować i dobrać odpowiednie aktywności. Działania prowadzone często ad-hoc, wyrwane z kontekstu, „puszczone” na szybko, to mówiąc najprościej –> pieniądze wyrzucone w błoto, a przecież nie o to nam chodzi. Na co warto zwrócić największą uwagę przy budowaniu strategii? Podpowiadamy:
    • Grupa docelowa
    • Określenie celu
    • Formy dotarcia
  5. Nieodpowiedni dobór form reklamowych
    Śledzenie rynku reklamy i panujących trendów jest kluczowe jeśli chodzi o wybór mediów. Mnogość oraz wzajemne uzupełnianie się form aktywności może niejednokrotnie wprowadzić zamieszanie w naszych planach. Jak tego uniknąć? Z pomocą przychodzi wiedza z powyższych punktów. Wiedząc, jaki cel chcemy osiągnąć, z łatwością dobierzemy odpowiedni przekaz/treść reklamy. Inaczej bowiem pokierujemy działania do rolnika posiadającego 100 ha, a inaczej do Pana Jana z 1000 m2 ziemi. Świadomość tego, kim tak naprawdę są nasi odbiorcy – gdzie mieszkają, ile mają lat itd., pozwoli wybrać odpowiednie media i formy działań.
    Popełniliście błędy z naszej listy? Nie przejmujcie się. Wszyscy uczymy się na błędach. Pamiętając jednak o tych kilku najważniejszych błędach, zaoszczędzicie nie tylko sporo cennego czasu, ale także – lub przede wszystkim – pieniędzy.

Kacper Korfanty – account manager Cormedia

Zobacz także

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *