Black Week to jeden z najbardziej wymagających marketingowo okresów w roku. Konkurencja jest gigantyczna, a żeby działania reklamowe były efektywne muszą się rozpocząć z odpowiednim wyprzedzeniem kluczowego dnia, czyli BLACK FRIDAY.
Kiedy zacząć planowanie działań do BLACK WEEK?
Z naszego doświadczenia wiemy, że im wcześniej tym lepiej. Zaczynając planowanie z dużym wyprzedzeniem, będziemy mieć więcej czasu, by zastanowić się nad strategią marketingową i przeanalizować dane z poprzedniego roku.
Nasze działania będą uwzględniały wówczas sytuację rynkową, kondycję reprezentowanej branży oraz aktywność konkurencji. Takie analityczne podejście pozwoli na wybór właściwych produktów, które będą przyciągać klientów na stronę sklepu i zapewnią dużą sprzedaż w ramach tego eventu. Pamiętajmy, że skuteczny marketing opiera się na testach. Musimy więc mieć odpowiednio dużo czasu, by dowiedzieć się, co zadziała w przypadku danej grupy docelowej i konkretnego produktu. To również szansa na testowanie kreacji reklamowych. Możemy wypróbować różne ich formaty i sprawdzić, które konwertują najlepiej. Czy w danym roku warto podstawić na reklamy video, czy może na klasyczne formaty e-commerce?
Jakie kreacje tworzyć na BLACK WEEK?
- Reklamy powinny być przygotowane tak, aby potencjalny klient z łatwością mógł zrozumieć, co jest przedmiotem oferty. Zwłaszcza, gdy wyświetlamy reklamę osobom, które nie znają reprezentowanej przez nas marki czy oferty.
- Kluczowa jest spójność w identyfikacji graficznej marki.
- Reklamy powinny więc nawiązywać do strony WWW, linii kreatywnej lub branży, by odbiorcom było łatwiej zidentyfikować markę.
- Świetnie jeśli reklamy będą się wyróżniać na tle konkurencji i nieść jasny, zrozumiały przekaz.
- Radzimy bardzo dobrze przetestować kolorystykę grafik, gdyż podczas dużego obłożenia reklamowego ma ona ogromne znaczenie.
W Cormedia zasadnicza aktywność reklamowa, jaką realizujemy dla naszych klientów opiera się na kilku kluczowych etapach kampanii: PRE BLACK WEEK, BLACK WEEK, BLACK FRIDAY i CYBER MONDAY. Dla każdego z tych etapów przygotowujemy oddzielną linię kreacji tak, aby optymalnie dopasować treść komunikacji do tego wyjątkowego wydarzenia.
Do kogo kierować reklamy podczas BLACK WEEK?
BLACK WEEK to idealny czas na pozyskanie nowych klientów. Niewiele jest takich momentów w roku reklamowym, w których tak szeroko możemy komunikować do nowych, potencjalnych klientów.
Jednak kluczowe jest, aby w tym czasie, w sposób szczególny zadbać o powracających klientów. Stanowią oni nie tylko źródło stałego dochodu, ale często to tzw. ambasadorzy, orędownicy marki. Osoby, które z własnej, nieprzymuszonej woli polecają wybrany sklep lub produkt podczas rozmów w swoim środowisku. To użytkownicy, którzy chętniej wchodzą w interakcję pod postami w mediach społecznościowych, czy wystawiają produktom pozytywne opinie. Z doświadczenia wiemy, że to głównie oni czekają na komunikację z informacją o nowościach i promocjach.
Dlatego nie możemy o nich zapominać przy takich okazjach jak BLACK WEEK.
Idealnym ruchem marketingowym jest podziękowanie im za pomocą specjalnej, dedykowanej promocji lub indywidualnego kodu rabatowego.
Jak ustalić budżet na BLACK WEEK?
Z doświadczenia wiemy, że do budżetu na to wydarzenie najlepiej podejść elastycznie. W realizacji kampanii związanej z tym sprzedażowym eventem nie ograniczamy się tylko do Black Friday, ale precyzyjnie rozpisujemy całe wydarzenie na etapy w kalendarzu e-commerce i przypisujemy im dedykowane budżety. Start działań, ich przebieg i efektywność monitorujemy w Cormedia na bieżąco.
Na bieżąco też dokonujemy optymalizacji budżetowych, tak, aby maksymalnie podbić efektywność działań. Dlatego najlepiej każdego z klientów przygotować do zmian w wydatkach na reklamy, gdyż efektywność = elastyczność.
Zachęcamy zatem do wcześniejszego opracowywania strategii na BLACK WEEK.
Oczywiście tym samym zapraszamy do kontaktu i współpracy z naszym zespołem, szczególnie przy tak ważnych sprzedażowo eventach.
Autor: Agnieszka Klepacka
Dyrektor Handlowy w Cormedia