Jakie rozwiązania sprawdzają się najlepiej u klientów branży budowlanej? Jak tworzyć content, który dotrze do wybranych grup docelowych? Czy grupa docelowa definiuje ów content? Odpowiadamy na te pytania na podstawie wieloletnich doświadczeń, jakie mamy w tej branży.
Stworzenie skutecznego contentu to nie lada wyzwanie. Jak się do tego zabrać? O czym trzeba pamiętać? Jakie rozwiązania będą pracowały najlepiej w branży budowlanej?
Internet jest obecnie pierwszym medium, do którego sięgamy w poszukiwaniu informacji. Chcemy szybko i sprawnie dotrzeć do rzetelnej wiedzy.
Grupa docelowa
Jednak nie każdy materiał będzie równie interesujący i w równym stopniu dopasowany do potrzeb wszystkich odbiorców. Z każdą grupą użytkowników należy komunikować w nieco odmienny sposób. Inne treści będą interesujące dla klienta indywidualnego, inne dla wykonawcy z branży budowlanej, jeszcze inne dla architekta czy dystrybutora. Do poszczególnych grup musimy tworzyć przekaz w zrozumiałym dla niej języku, ale także serwować treści zgodne z potrzebami konkretnej grupy, interesujące ją i angażujące użytkowników.
Zatem punktem wyjścia do tworzenia wartościowego contentu zawsze powinno być określenie kto jest adresatem naszych treści, co chcemy przekazać wybranej grupie użytkowników oraz co chcemy osiągnąć poprzez publikację tychże materiałów.
Dostarczając wartościowe treści wybranym grupom użytkowników, odpowiadamy ich zapotrzebowaniu na wiedzę z danego obszaru, wchodzimy w proces edukowania użytkowników, którzy są lub mają stać się naszymi klientami.
Forma przekazu
W umiejętnie przeprowadzonym procesie edukacji, marka jest w stanie bardzo zbliżyć się do użytkownika, zbudować zaufanie, stać się jego partnerem.
Jeśli wiemy już dla kogo tworzymy content, co chcemy przekazać i jaki mamy w tym cel, kolejnym punktem jest opracowanie formy przekazu, która będzie atrakcyjna i angażująca grupę adresatów naszych treści i nie straci na aktualności przez długi czas.
I tak wykonawcy dostarczać będziemy wiedzę użyteczną w jego pracy. Możemy omawiać pewne procesy, dawać instrukcje, informować o najnowszych rozwiązaniach, które np. usprawnią jego pracę. Doskonale sprawdzą się tu instruktarze (najlepiej w formie video), filmy produktowe i poradnikowe, których uzupełnieniem mogą być treści pisane i infografiki.
W komunikacji z architektami położymy większy nacisk na parametry produktów, kwestie wizualne, rozwiązania mające znaczenie w konkretnych projektach. Sprawdzą się tu doskonale materiały w formie video prezentujące najważniejsze cechy, parametry, zastosowania konkretnych rozwiązań. Spójrzcie np. na naszą realizację dla firmy Panoramah cormedia.pl/portfolio/prezentacja-okien-panoramah-na-targi/
Oczywiście materiały video również można uzupełnić o treści w formie pisanej, zwłaszcza w tych sytuacjach, w których w materiałach video nie uda się przekazać wystarczającej ilości cennych informacji.
Treści dla dystrybutora będą zawierały podstawowe informacje na temat oferowanych rozwiązań oraz profity, dzięki którym łatwiej będzie pozyskać klienta. Znaczenie będą tu miały także informacje o obsłudze posprzedażowej, ponieważ dystrybutor chętniej będzie oferował klientom produkty bezawaryjne, z długą gwarancją, z dobrym i łatwo dostępnym serwisem.
Reasumując każda z wyżej wspomnianych grup adresatów powinna dostać informacje o profitach dla niej istotnych.
Content video
W każdym z powyższych przypadków wiodącą rolę odgrywają treści video, są one znacznie bardziej atrakcyjne, można je łatwiej i szybciej skonsumować i przyswoić.
Długość materiału video będzie zależała od jego charakteru i przeznaczenia. Krótsze będą filmy produktowe i poradnikowe (będą raczej zajawkami treści, wabikami zachęcającymi do zgłębienia tematów).
Przykładem mogą być filmy, jakie Cormedia przygotowało dla firmy H+H cormedia.pl/portfolio/nowe-videoanimacje-dla-firmy-hh/
Dłuższe będą instruktarze prezentujące całe procesy realizacji, montażu.
Niemniej jednak często w krótkim filmie nie udaje się przekazać wszystkich ważnych informacji, dlatego warto pomyśleć o wsparciu video wartościowym contentem pisanym.
Jak widać tworzenie dobrego, efektywnego contentu nie jest prostym zadaniem i na pewno trzeba się do niego dobrze przygotować. Należy dokładnie przemyśleć i zaplanować poszczególne działania, by środki zainwestowane w produkcję treści pracowały w Internecie jak najdłużej i przynosiły oczekiwane efekty.
Autor: Urszula Gregiel
Kierownik Działu Sprzedaży Bezpośredniej w Cormedia