Neurocopywriting to fascynujące połączenie nauki o mózgu i sztuki pisania. Jest to technika tworzenia treści, która uwzględnia procesy poznawcze, emocjonalne i decyzyjne mózgu odbiorcy.
Głównym założeniem neurocopywritingu jest dostosowanie komunikacji do sposobu, w jaki działa nasz mózg. Wszystko po to, aby docierać do odbiorców w sposób bardziej dla nich zrozumiały, a co za tym idzie skuteczniej.
Wykorzystanie neurocopywritingu opiera się na kilku podstawowych zasadach, a są nimi:
• SKUTECZNOŚĆ KOMUNIKACJI
Neurocopywriting pomaga tworzyć treści bardziej angażujące, sugestywne i przekonujące. Dzięki zrozumieniu reakcji mózgu na różne typy komunikatów, można projektować treści, które trafiają prosto do świadomości odbiorcy.
• JĘZYK KORZYŚCI I OBAW
Neurocopywriting wykorzystuje język korzyści (co zyskasz) oraz obaw (co stracisz). Skupia się na potrzebach i oczekiwaniach odbiorców, unikając zbyt skomplikowanych tekstów. Podstawą jest jasny i zrozumiały komunikat.
• OBIETNICA SUKCESU
Treści oparte na obietnicy szybkiego i łatwego sukcesu są bardziej przekonujące. Ludzie nie lubią trudnych tekstów, dlatego prostota i klarowność są kluczowe. Realna perspektywa łatwego osiągnięcia celu, sprawia, że odbiorca zapamiętuje zdecydowanie więcej.
• PROJEKTOWANIE TREŚCI
Neurocopywriting pomaga w projektowaniu i tworzeniu komunikatów, które trafiają wprost do mózgu. To ważne, zwłaszcza w erze, gdy ludzie skanują treści wybiórczo i nie czytają ich dokładnie. Stanowi odpowiedź na zmieniające się potrzeby i oczekiwania odbiorców.
Wszystkim, których zainteresował ten temat rekomendujemy lekturę pt. “Neurocopywriting”, autorstwa Joanny i Jarosława Burdek. Informacje zawarte w tej publikacji pozwalają skuteczniej wykorzystać moc neurocopywritingu w tworzeniu treści marketingowych.
Agnieszka Klepacka
Dyrektor Handlowy Cormedia