tel: + 48 22 401 25 33    e-mail: sprzedaz@cormedia.pl

Aktualności

mar 09

Dla kogo Influencer marketing?

Influencer Marketing to forma marketingu, w której główną rolę odgrywają tak zwani Influencerzy. Obejmuje on wszelkie działania marketingowe, opierające się na współpracy firmy z Influencerami.

Są nimi osoby prowadzące blogi i vlogi o różnej tematyce. Publikowane na nich treści uważane są zwykle za bardziej rzetelne i wiarygodne, niż treści reklamowe. Sam Influencer jest w tym przypadku pośrednikiem między daną marką a konsumentem. Dzięki zasięgom, jakie generują jego kanały – marka może zwiększać dotarcie do osób, które je obserwują. Współpracę taką najczęściej uzasadnia zbieżność grupy docelowej.

Bliżej marki

Powstanie mediów społecznościowych sprawiło, że zmieniła się forma relacji. Internet redukuje dystans i zmniejsza odległość między jego użytkownikami . Pozwala na komunikowanie się osób z całego świata za pośrednictwem różnego rodzaju platform. Ten bezpośredni charakter komunikacji powoduje, że reklamy nie docierają już tak efektywnie jak wcześniej. Chcąc wypromować dany produkt lub usługę, marketerzy muszą zwracać się bezpośrednio do konsumenta. Dlatego zatrudnia się Influencerów, którzy są pośrednikami między klientem a marką. Influencer staje się niejako ambasadorem danego brandu, buduje relacje marki z konsumentem, daje możliwość uwiarygodnienia marki, zyskania przez nią popularności.

Dotarcie w Influencer Marketingu

Działania reklamowe w Influencer Marketingu, podejmowane są poprzez różne kanały społecznościowe, blogi i serwisy video. Bazują na popularności danego Influencera, ale także na jego wiarygodności. Potrafią przynosić markom ogromne korzyści, zwłaszcza w najmłodszych grupach docelowych (13-25 lat). Pytanie jednak brzmi: czy Influencer Marketing sprawdzi się w każdej branży?
W pozyskiwaniu aktywności na rzecz marki, produktu czy usługi kluczowe jest dopasowanie profilu potencjalnego Influencera do grupy docelowej marki. W innym wypadku taka współpraca może się okazać ryzykowna dla obu stron.

  • W doborze partnera do współpracy w ramach Influencer Marketingu ważne jest, aby potencjalni klienci marki liczyli się z jego opinią i zdaniem. Najlepiej, gdy może być autorytetem dla osób z grupy celu danego brandu.
  • Drugą istotną kwestią dla efektywności takiego przedsięwzięcia jest logiczne, naturalne połączenie Influencera z marką/produktem. Na przykład: dla firmy produkującej designerskie, drogie kanapy idealnym parterem będzie uznany architekt lub projektant wnętrz. Osoby stanowiące grupę docelową produktu będą się liczyć z jego zdaniem i opinią.

Zaufanie do Influencera

Odbiorcy zwykle ufają Influencerom, ponieważ traktują ich jak równych sobie lub są dla nich autorytetem/wzorem. Nie są światowej sławy celebrytami, tylko zwykłymi osobami, które posiadają pewną specjalistyczną wiedzę i przekazują ją na swoich blogach/vlogach. Internauci podchodzą do Blogera jak do znajomego, dzięki czemu ufają jemu oraz treściom, które zamieszcza. Influencer jest więc uważany za osobę obiektywną, która nie dąży do maksymalizacji zysku firmy, a do rozpowszechniania informacji, które posiada na temat danych produktów lub kategorii produktowych.
Są branże, w których bardzo trudno jest znaleźć odpowiedniego Influencera, będącego w stanie realizować cele stawiane w tego typu współpracy. Odbiorcy mogą go traktować jako konkurenta ze swojego środowiska, celebrytę, kogoś kto nie ma wystarczającej wiedzy na dany temat, aby się z nim identyfikować czy liczyć. Wówczas taka współpraca od początku jest niewiarygodna i raczej nie warto jej podejmować. Jeśli mechanik samochodowy wypowiada się na temat zawieszenia wybranego modelu auta – jego opinia ma znaczenie, można mu wierzyć i sugerować się jego zdaniem. Jeśli jednak ten sam miałby się wypowiadać na temat jakości i wytrzymałości profili okiennych lub napędu do bram – jego wiarygodność, jako osoby wyrażającej swoją opinię, będzie znacznie mniejsza. Ponadto odbiorcy niekoniecznie pozytywnie będą odbierać taki przekaz. Dla nich podstawą jest fakt, że zna się na się na mechanice pojazdów i z tego powodu konsumują udostępniane przez niego treści.
Dlatego tak ważne jest, by we współpracy w ramach Influencer Marketingu – po pierwsze nie szkodzić. W ramach takich projektów korzyści powinni odnieść wszyscy, z użytkownikami/odbiorcami na czele! Wartościowy przekaz jest kluczem do sukcesu, czyli efektywnej komunikacji.

Współczesne poradnictwo

Influencer Marketing oddziałuje na opinie i decyzje zakupowe klientów, którzy korzystają z blogów/vlogów, aby dowiedzieć się, z jakich produktów warto korzystać. To współczesny wymiar najbardziej wiarygodnego poradnictwa w sieci. Influencerzy bardzo pomagają firmom zbudować relację z klientami, zyskać ich lojalność i zaufanie. Korzystając z tej formy marketingu musimy precyzyjnie mierzyć w grupę docelową.
Dlatego analiza profilu odbiorców komunikacji określonych Influencerów, ich oczekiwań, potrzeb i preferencji jest tutaj szalenie ważna dla realizacji celów i efektywności działań.

Agnieszka Klepacka – Dyrektor Handlowy Cormedia

Zobacz także

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *