Content marketing to tworzenie i publikacja atrakcyjnych i wartościowych treści. Polega na odpowiadaniu w nich na pytania potencjalnych klientów. Dobry content pomaga rozwiązywać problemy i w ciekawy sposób prezentuje produkty lub usługi. Pomaga marce wyróżnić się na tle konkurencji.
Content marketing jest również doskonałym rozwiązaniem dla firm szukających nowych i efektywnych sposobów dotarcia do klientów. To, że korzystanie z niego jest dziś koniecznością, wiedzą wszyscy. Ważne jest, by dowiedzieć się jak wykorzystywać go z maksymalną skutecznością.
6 zasad perswazji
Współczesny content marketing bazuje na sześciu zasadach perswazji.
Dzięki nim wpływanie na ludzi i staje się o wiele bardziej skuteczne.
Te zasady to:
WZAJEMNOŚĆ
Człowiek ma naturalną potrzebę odwdzięczania się. Lubimy się odwdzięczać za pomoc i dawać coś w zamian.
Wykorzystując tę zasadę marketerzy stawiają na tzw. wartości dodane. Tworzą bezpłatne e-booki, poradniki i udostępniają konsultacje on-line. Wszystko po to, aby przyciągnąć nowych klientów.
KONSEKWENCJA
Lubimy być konsekwentni w naszych działaniach. Zaangażowanie przekłada się na efektywność. Jeśli mówisz „a” powiedz też „b”.
Aby wykorzystać tę zasadę należy postawić na pozyskanie zaangażowania klienta np. w wypełnianie ankiety, quizu, czy przekazywanie informacji zwrotnej.
AUTORYTET
Dzielenie się wiedzą za darmo to sposób na budowanie marki eksperckiej. To klucz do efektywnego pozyskania nowych klientów, dla których ma znacznie fachowa wiedza i informacja. Autorytet marki w procesie sprzedaży ma ogromne znaczenie, gdyż opinii eksperta ufa się bardziej.
Zasadę tę można wykorzystać udostępniając bezpłatne, eksperckie treści np. w ramach bloga eksperckiego czy poradnika.
SPOŁECZNE POTWIERDZENIE SŁUSZNOŚCI
Jeśli inni korzystają z danego produktu i chwalą go – oznacza to, że prawdopodobnie jest dobry. Ogromna ilość sprzedaży on-line opiera się na opiniach innych kupujących. Często zakupów dokonuje się również w oparciu o doświadczenia znajomych. Dzięki temu buduje się świadomość marki i zdobywa zaufanie.
Aby skorzystać z tej zasady warto zadbać o opinie, gdyż są one są naprawdę ważne. Zadowolony klient to dobra ocena. Warto dostarczyć ludziom sposobności, by mogli dzielić się doświadczeniami dotyczącymi produktu lub usługi (szczególnie tymi pozytywnymi). Któż z nas nie wybierał restauracji w nowym, nieznanym mieście na podstawie opinii Google?
SYMPATIA
Częściej ulegamy wpływom ludzi, których lubimy. Wówczas aktywowany w mózgu jest inny obszar niż we współpracy biznesowej. Wobec tego bardzo ważne jest, aby klienci lubili markę, firmę, brand, obsługę.
Sposobem na wykorzystanie tej zasady jest tzw. skracanie dystansu. Zwrócenie się bezpośrednio do odbiorcy lub np. tak popularne w branży reklamowej przejście na „TY”.
NIEDOSTĘPNOŚĆ
Towary, usługi, które nie są dostępne dla wszystkich, odbierane są jako cenniejsze. Dlatego klienci tak bardzo lubią „kolekcje limitowane”.
Jak wykorzystać tę zasadę w praktyce? To proste. Udostępniając atrakcyjne, darmowe treści dajmy możliwość zakupu oferty – z ograniczonym terminem ważności. Świetnie sprawdzi się tu licznik upływającego czasu. Innym sposobem są tak zwane oferty limitowane, które są dostępne w określonej ilości.
Wykorzystując content marketing w pozyskiwaniu potencjalnych klientów i ich zainteresowania wybraną ofertą – warto pamiętać o tych sześciu zasadach. Na pewno pozwolą one działać skuteczniej i efektywniej.
autor: Agnieszka Klepacka
Dyrektor Handlowy Cormedia