tel: + 48 510 089 880    e-mail: sprzedaz@cormedia.pl

Aktualności

sty 15

Dlaczego stosowanie infografik w komunikacji digitalowej ma znaczenie?

Infografiki odgrywają kluczową rolę w digitalowej komunikacji marketingowej. Łączą wizualne elementy z informacjami, aby przekazać złożone dane w przystępny i atrakcyjny sposób. To dzięki ich zastosowaniu mamy szansę zwiększyć zaangażowanie odbiorców, do których docieramy chociażby za pośrednictwem działań reklamowych i promocyjnych w Internecie.

  • Infografiki przyciągają uwagę dzięki swojej wizualnej naturze. Kolory, kształty i obrazy sprawiają, że treść jest bardziej interesująca i łatwiejsza do przyswojenia.
  • Badania pokazują, że ludzie lepiej zapamiętują informacje przedstawione w formie graficznej niż tekstowej. Dzięki ich zastosowaniu ułatwiamy odbiorcom zrozumienie skomplikowanych danych.
  • Infografiki pozwalają przedstawiać złożone informacje w sposób zrozumiały i przystępny. Za pomocą wykresów, diagramów i map, można łatwo zobrazować trendy, zależności i wyniki, co ułatwia odbiorcom zrozumienie przekazu.
  • Są one czołowym narzędziem marketingowym wzmacniania przekazu marki. Infografiki mogą być zaprojektowane w sposób, który odzwierciedla jej tożsamość, używając brandowych kolorów, logo i stylu graficznego. Dzięki temu marka staje się bardziej rozpoznawalna i spójna w oczach odbiorców, a to przyczynia się do lepszego zapamiętywania przekazu, który niesie.

Zwiększenie zasięgu

Jednym z najważniejszych zadań jest jednak zwiększenie zasięgu i udostępniania contentu. Treści wizualne, takie jak infografiki, są bardzo chętnie udostępniane w mediach społecznościowych. Obraz to zawsze obraz i to na niego głównie zwracają uwagę osoby korzystające z Facebooka, Instagrama, LinkedIn czy Pinteresta.

Użytkownicy Social Media dzielą się atrakcyjnymi wizualnie materiałami, co zwiększa zasięg kampanii reklamowych i przyciąga nowych odbiorców. Wpływa to bezpośrednio na zwiększeniu ruchu organicznego. Dzięki stosowaniu infografik mamy szansę na poprawę w wyników SEO i ruchu na stronie. Głównie dlatego, że są często udostępniane i linkowane przez inne strony internetowe. To z kolei zwiększa ruch na stronie i poprawia jej pozycję w wynikach wyszukiwania.

Budowanie autorytetu marki

Przedstawienie danych w formie infografik pomaga również budowaniu autorytetu i wiarygodności marki.

  • Profesjonalnie wykonane infografiki świadczą o zaawansowanej wiedzy, umiejętnościach i profesjonalizmie, a to zwykle przyciąga klientów i partnerów biznesowych.
  • Są one nieocenionym narzędziem w digitalowej komunikacji marketingowej, które pomaga w przekazywaniu informacji w sposób atrakcyjny, zrozumiały i efektywny.
  • Dzięki nim marki mogą zwiększyć zaangażowanie odbiorców, wzmocnić swój przekaz i osiągnąć lepsze wyniki w realizowanych kampaniach marketingowych. To jedna z niewielu łatwo dostępnych optymalizacji, która ma ogromny wpływ na efektywność działań reklamowych.

Dzięki zastosowaniu infografik skracamy czas trwania reklam. Dzięki nim możemy przedstawić określony proces w sekundę lub dwie, a to ma bardzo duże znaczenie w walce o uwagę użytkownika i koszt dotarcia do niego. W branży budowlanej, z którą mamy najwięcej doświadczeń, tworzenie i stosowanie infografik jest po prostu koniecznością. Wiele danych technicznych możemy dzięki nim zaprezentować w sposób przyjazny i zrozumiały.

Przy wykorzystaniu inkografik tworzymy wiele formatów reklamowych, w których potencjalni klienci podejmują interakcje również w kierunku e-commerce.

Agnieszka Klepacka – Dyrektor Handlowy w Cormedia

Zobacz także

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *