Po pierwsze ze względu na adblock, po drugie na dostarczenie wartościowych treści odbiorcom i wyróżnienie się wśród konkurencji aktywnej reklamowo. Szczegóły? Poniżej.
Najistotniejsze powody, dla których warto zdecydować się na content marketing to:
• Po pierwsze ze względu na adblock`i, z których korzysta coraz więcej użytkowników internetu. Dobrze opracowany content marketing jest niewrażliwy na działanie oprogramowania blokującego reklamy. Jego użyteczna wartość skłania użytkownika do korzystania z udostępnianych zasobów oraz interakcji. Dzięki uniknięciu blokowania treści osiągamy większy zasięg naszej emisji
• Wartościowa treść przywiązuje do marki, a to w sposób naturalny zwiększa zaangażowanie. Tzw. content dedykowany generuje zdecydowanie wyższe wskaźniki efektywności w jego konsumpcji. Spersonalizowane treści pomagają konsumentom zapamiętać markę, zachęcają ich tym samym do podjęcia bardziej osobistej relacji z daną marką
• Content marketing to dobra inwestycja. Często jest tańszy niż tradycyjne metody marketingowe/reklamowe. Przemyślany i dobrze przygotowany będzie pracował i przynosił korzyści przez długi czas. Nie wymaga przy tym stałego zasilania budżetem reklamowym. Właściwie opracowany marketing treści jest skuteczny, łatwy do rozpoczęcia, a przy tym bardzo popularny wśród konsumentów. Jest pozytywnie odbierany i nie traktowany jako nachalny sposób przekazywania informacji o marce
• Marketing treści pomaga się wyróżnić wśród aktywnej reklamowo konkurencji. Kiedy zabiegamy o zainteresowanie naszą ofertą – warto skorzystać z narzędzi, których nie wykorzystuje konkurencja. Rozwiązań content marketingowych jest tak wiele i tak dużo dają nam możliwości, że jesteśmy w stanie stworzyć wyjątkowy i atrakcyjny przekaz. Dzięki temu będziemy w stanie pozyskać zainteresowanie, a w konsekwencji zaangażowanie użytkowników. Przykładem niech będzie strona specjalnie przygotowana dla firmy VEKA i jej wyjątkowego projektu , jakim jest mural na 25-lecie VEKA Polska
Agnieszka Klepacka
Dyrektor Handlowy Cormedia
Przykłady naszych realizacji:
– Dla firmy Purmo zrealizowaliśmy w ramach content marketingu cykl filmów poradniczych, nie tylko dla odbiorcy indywidualnego, ale i dla instalatorów – przykład:
Z kolei dla producenta kotłów gazowych firmy Beretta przygotowaliśmy m.in. artykuły poradnicze, kierowane do fachowców – na przykład na stronie Beretta- Poradnik