tel: + 48 22 401 25 33    e-mail: sprzedaz@cormedia.pl

Aktualności

wrz. 14

Film instruktażowy – doskonały content w digital marketingu!

Już od dłuższego czasu content video jest idealnym narzędziem marketingowym pozwalającym na skuteczne pozyskanie uwagi potencjalnych klientów.

Dużą popularnością w sieci cieszą się filmy promocyjne, wizerunkowe czy produktowe. Od kilku lat coraz większe zainteresowanie zyskują filmy instruktażowe, których oglądalność systematycznie wzrasta. Filmowe zobrazowanie pozwala m.in. na zrozumienie mechanizmów działania i funkcjonowania urządzenia czy wyjaśnienie danego zagadnienia. Realizacja filmów instruktażowych ma różne cele, zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne, a co za tym idzie – przydatne dla pracowników oraz potencjalnych klientów.

Filmy kontra instrukcje
Dzięki filmom instruktażowym użytkownicy mogą poznać i zrozumieć niejasne dla nich działanie różnego rodzaju procesów. W przypadku potencjalnych klientów, filmy instruktażowe pozwolą w pełni poznać dany produkt, nie pomijając przy tym instrukcji jego obsługi. Dziś często dzieje się tak, że użytkownik danego produktu znacznie częściej wybiera instruktaż video, niż czyta załączoną instrukcję. To właśnie z uwagi na preferencje klientów tak mocno rozwinął się trend tworzenia filmów instruktażowych. Realna potrzeba spowodowała tak dynamiczny rozwój tej kategorii produkcji contentowych.
Tworzenie filmów instruktażowych może mieć różne cele, wszystko zależy od indywidualnych potrzeb, oczekiwań i wymagań klienta. Bardzo ważna jest realizacja, dzięki której poruszana kwestia zostanie wyjaśniona w przystępny dla odbiorców sposób. Dzięki właściwemu doborowi długości materiału edukacyjnego, zdecydujemy czy zostanie osiągnięty zamierzony efekt.

Skuteczność krótkich filmów
W trendach jest przygotowywanie kilku czy kilkunastu krótkich filmów instruktażowych, podzielonych na etapy, które tworzą serię. Łatwo ją opublikować w ramach dedykowanej play listy i dopasować odpowiednią promocję. Taki format jest o wiele bardziej skuteczny i tańszy w promowaniu, niż kompletny długi materiał. Jest on bardziej przyjazny w tzw. konsumpcji. Poniżej film, jaki zrealizowaliśmy dla firmy H+H Polska:

Videoanimacje w marketingu
Filmy – videoanimacje instruktażowe są świetnym narzędziem marketingowym, umożliwiającym przedstawienie danego produktu czy usług w oparciu o wartość edukacyjną. Taka aktywność ma znacznie większą skuteczność, niż większość formatów reklam digital. Pozwala w prosty sposób trafić do potencjalnego klienta, wyjaśniając mu na przykład mechanizmy działania urządzenia czy całego systemu.
Tworzenie filmów instruktażowych buduje zaufanie wobec marki, która w przemyślany sposób edukuje swojego potencjalnego klienta udostępniając profesjonalnie opracowany content video.

Video a wizerunek marki
Filmy instruktażowe, podobnie jak filmy produktowe pozwalają na świadome budowanie pozytywnego wizerunku marki. W działaniach eksperckich content instruktażowy jest nieodzowny i najlepiej, gdy jest opracowany w nowoczesnej i przystępnej dla odbiorcy formie.
W Cormedia największą popularnością cieszą się videoanimacje instruktażowe. Jest to połączenie realnego video z elementami animacji 2d. Taki format jest bardzo efektywny i chętnie korzysta z niego większość odbiorców oferty naszych klientów. Filmy instruktażowe pozwalają wykreować doradcę, eksperta danej marki. Główny Technik z danej firmy może stać się najbardziej wiarygodnym doradcą, który przekona potencjalnego klienta do marki, którą reprezentuje.
Wiedza takiego eksperta już na starcie zyskuje uwagę, a dalej zaufanie odbiorcy takiego instruktażu. W naszej ocenie warto jest włączyć takich specjalistów w proces tworzenia filmów instruktażowych. Dzięki temu są one bardziej autentyczne i doceniane przez użytkowników.
Agnieszka Klepacka
Dyrektor Handlowy Cormedia

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *