Magdalena Oskiera – menedżerka z pasją, certyfikowana mentorka biznesu, dyplomowana facylitatorka. Strateg i praktyk marketingu z 18-letnim doświadczeniem zawodowym. Obecnie w roli Dyrektorki Marketingu swoją wiedzę i doświadczenie przekłada na sukces marki Immergas w Polsce – lidera branży hybrydowych pomp ciepła i kotłów gazowych. Prywatnie pasjonatka podróży wyznająca zasadę, że „podróże to jedyna rzecz, na którą wydajemy pieniądze, a dzięki której stajemy się bogatsi”, co nieustannie inspiruje ją do odkrywania nowych perspektyw zarówno zawodowych, jak i osobistych.
Firma Immergas, w której jest Pani szefową marketingu, po raz drugi sponsoruje konferencję Nowa Ja. Co wpłynęło na taką decyzję?
Magdalena Oskiera: Decyzja wynika z przekonania, że branża budowlana potrzebuje świeżych, nowatorskich perspektyw, w których kobiety odgrywają niezwykle ważną rolę. Wierzę, że rozwój naszego sektora i naszej branży opiera się na różnorodności doświadczeń i kompetencji. To właśnie dzięki nim możliwe jest tworzenie innowacyjnych rozwiązań.
Sponsorowanie tej konferencji to dla nas naturalny wybór, gdyż chcemy aktywnie wspierać inicjatywy, inspirujące kobiety do podejmowania nowych wyzwań w tradycyjnie męskiej branży. Takie spotkania, poza walorem inspiracyjnym, to również doskonała okazja do networkingu – rozmów, wymiany poglądów i energii w kobiecym gronie. Tegoroczna edycja jest o kompetencjach, a w mojej ocenie umiejętność budowania relacji, rozmowy, słuchania, czyli komunikacja, jest właśnie jedną z nich.
Jak dużą moc mają według Pani kobiety w budownictwie?
Magdalena Oskiera: Kobiety mają ogromny potencjał, który przejawia się zarówno w zdolnościach przywódczych, jak i w kreatywnym podejściu do rozwiązywania problemów. Umiejętność łączenia precyzji z empatią pozwala na budowanie zespołów opartych na współpracy i wzajemnym wsparciu. To właśnie dzięki takim cechom kobiety potrafią przełamywać bariery i wprowadzać nowe standardy, czyniąc tę branżę bardziej elastyczną, innowacyjną i otwartą na zmiany.
Bycie szefową marketingu w dużej firmie wymaga szczególnych kompetencji?
Magdalena Oskiera: Nie nazwałabym Immergas Polska dużą firmą. Jesteśmy 80 osobowym zespołem, wbrew pozorom daleko nam do dużych organizacji. Wyzwaniem kompetencyjnym w naszej strukturze wcale nie jest jej wielkość, a dynamika zmian – zmian branżowych i legislacyjnych, zmian w obszarze technologii czy trendów w marketingu, obecnie z intensywnym wykorzystaniem AI. Dla zespołu marketingu oznacza to nieustanne sięganie po pokłady kreatywności oraz zdolności do szybkiego reagowania na zmieniający się rynek.
Dlatego uważam, że w świecie, gdzie innowacje i adaptacja do zmieniających się warunków są nie tylko atutem, ale przede wszystkim koniecznością dla przetrwania i rozwoju firmy. Z punktu widzenia szefowej marketingu, umiejętne zarządzanie zmianą nabiera kluczowego znaczenia. To proces, który wpływa na każdy aspekt działalności firmy – od kultury organizacyjnej, przez efektywność pracy, aż po zaangażowanie i motywację pracowników. Właściwe zarządzanie tym procesem pozwala na budowanie długofalowej zdolności zespołu do innowacji i adaptacji.
Czym będzie chciała się Pani podzielić z uczestniczkami konferencji? Jakimi doświadczeniami?
Magdalena Oskiera: Jestem praktykiem po stronie organizacji, po stronie producenta i dostawcy produktu na rynku. Mamy w portfelu wielu różnych klientów. To, co dziś jest wyzwaniem z mojej perspektywy, to zmiana sposobu patrzenia na klienta, słuchania jego potrzeb, kontaktu z nim. Zmiana wykorzystywanych technologii. Dlatego chciałabym podzielić się z uczestniczkami doświadczeniem z konkretnymi przykładami wdrożeniowymi. Ze wskazaniem sukcesów, ale i porażek, czyli lessons learned.
Serdecznie dziękuję za rozmowę. Joanna Zawadzka – agencja Cormedia