tel: + 48 22 401 25 33    e-mail: sprzedaz@cormedia.pl

Aktualności

sie 29

Jak skutecznie tworzyć posty reklamowe w Social Mediach?

Nadmiar bodźców z którym zmagamy się każdego dnia „nauczył” nas filtrować treści, przez co ignorujemy większość widzianych przez nas reklam. Co zrobić, aby działania reklamowe były bardziej skuteczne?

Przedstawiamy Wam kilka zasad, które poprawią efektywność kampanii za pomocą dobrze przygotowanych postów reklamowych w mediach społecznościowych.

  1. Pierwszą z nich jest określenie grupy docelowej – przede wszystkim zastanów się do kogo chcesz skierować swoją kampanię reklamową. Skuteczną metodą będą reklamy dopasowane kontekstowo – na przykład na podstawie zainteresowań czy miejsca pobytu. Będąc w posiadaniu takich informacji, łatwiej będzie nam dopasować odpowiednią stylistykę kreacji. Nie może być ona uniwersalna – to, co zwróci uwagę np. młodszych klientów niekoniecznie zainteresuje starszą grupę odbiorców. Stylistyka musi być dostosowana do osób, którym chcesz sprzedać produkt.
  1. Ustalenie korzyści, jaką możesz zapewnić odbiorcy – kreacje reklamowe powinny zawierać obietnicę składaną konsumentowi. Duże znaczenie ma wartość, jaką przekazujesz klientowi, a nie zawsze sam produkt, który reklamujesz. Komunikat o zniżce na zakup lub zapewnienie, że produkt został specjalnie przygotowany z myślą o konkretnej grupie odbiorców można użyć praktycznie w każdej branży. W przypadku, gdy nie ma możliwości ustalenia konkretnej korzyści, warto zastosować kreację, która rozbawi lub zaskoczy odbiorcę.
  2. Dobór słów i ich określona ilość – treść w reklamie w mediach społecznościowych powinna zawierać maksymalnie 20 słów, natomiast na grafice nie więcej niż 5.
    W kreacji reklamowej warto używać liczb w formie procentowej – zapewnia to stałą wartość (np. „Zamów teraz z 15% rabatem!”). Dobrym pomysłem jest również stosowanie pytań, na które większość z klientów będzie chciała poznać odpowiedź , np. „Czy chcesz lepiej spać?”. Dodatkowo warto pokazać opinie klientów, tak, by sprawić, że przekaz będzie bardziej wiarygodny.
  3. Odpowiedni format – warto maksymalnie wykorzystać udostępnioną nam przestrzeń, czy to na Instagramie, czy na Facebooku. W tym celu, w zależności od miejsca, w którym chcesz pokazać reklamę, należy przygotować odpowiedni rozmiar obrazu (ten sam format nie może być udostępniany jako np. Instagram Stories i post na Facebooku). Aktualnie większość osób korzystających z mediów społecznościowych robi to za pomocą urządzeń przenośnych – aby grafiki były odpowiednio wyświetlane, należy stosować się do konkretnych wymiarów.
    Grafika pionowa na Facebooku powinna mieć rozmiar 640 x 960 px, a pozioma 1200 x 900 px, natomiast jeśli chodzi o Instagram: 1080 x 1080 px
    Autor: Marek Zwierzchowski

Zobacz także

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *