tel: + 48 510 089 880    e-mail: sprzedaz@cormedia.pl

Aktualności

gru 06

Dlaczego warto wykorzystać okres świąteczny w kampaniach e-commerce?

Okres świąteczny to czas, kiedy konsumenci są bardziej skłonni do zakupów, więc jest idealnym momentem na realizację kampanii e-commerce. Praktycznie w każdej branży. Wykorzystanie tego czasu może przynieść wiele korzyści, takich jak zwiększenie sprzedaży, budowanie lojalności klientów oraz wzmocnienie wizerunku marki.

To idealny czas na wprowadzenie nowości do oferty, jak również zluzowanie magazynów.

Zwiększenie sprzedaży e-commers

Podstawową korzyścią z realizacji kampanii e-commerce w tym okresie jest oczywiście zwiększenie sprzedaży. Święta to czas, kiedy ludzie chętniej wydają pieniądze na prezenty, na produkty związane z przygotowaniami do Świąt, ale nie tylko. Chętnie korzystają z promocji typu: 2 w cenie 1, rabat na zakupy powyżej określonej kwoty, darmowa dostawa itp.

Zakupy w sieci są obecnie normą dla osób, które chcą uniknąć tłumów i kolejek w sklepach stacjonarnych. Wykorzystanie tego okresu do promocji produktów może znacząco zwiększyć sprzedaż.  

Okres przedświąteczny to również idealny moment na budowanie lojalności klientów. Oferowanie specjalnych, świątecznych promocji i rabatów może przyciągnąć nowych klientów oraz zachęcić obecnych do ponownych zakupów. Dodatkowo pozytywne doświadczenia zakupowe mogą sprawić, że klienci będą wracać do marki przez cały rok. Taka aktywność bardzo wzmacnia wizerunek marki. 

Kampanie świąteczne mogą pomóc w budowaniu świadomości brandu poprzez kreowanie pozytywnego wyobrażenia na temat marki i jej oferty. Pokazując, że firma angażuje się w świętowanie i dba o swoich klientów, możemy zyskać ich sympatię i zaufanie.

Jaką obrać strategię oraz na jakie narzędzia postawić, aby świąteczna kampania e-commerce była skuteczna?

Po pierwsze należy zaangażować się w działania w mediach społecznościowych. 

  • Social Media: Najsprawniej zrobimy to przez platformy, takie jak: Facebook, Instagram, TikTok i LinkedIn. Warto je wykorzystać w promowaniu produktów i ofert świątecznych. Wykorzystując angażujące treści, jak konkursy, quizy i posty z inspiracjami na prezenty, możemy przyciągnąć uwagę użytkowników. Użytkownicy social media poświęcają im dużo czasu, co daje marketerom szansę na przebicie się do grupy docelowej ze swoim przekazem. 

Media społecznościowe to idealne miejsce do zainicjowania procesu sprzedażowego. Możemy wykorzystać szeroki wachlarz formatów i narzędzi reklamowych. Świetnie sprawdzają się tu animacje mp4, filmy, animowane giffy oraz atrakcyjne wizualnie kreacje płaskie. Dużą rolę odgrywają kolory i odpowiednio skonstruowane treści. 

  • Wiadomości e-mail: Idealnym dopełnieniem działań w social media jest wysyłka spersonalizowanych wiadomości e-mail z ofertami świątecznymi, kodami rabatowymi i informacjami o nowych produktach. Ważne, aby segmentować bazy danych i dostarczać odpowiednie treści do odpowiednich odbiorców.
  • Reklama płatna: Najlepsze wsparcie reklamowe w tym okresie zapewnią nam reklamy Google i Facebook Ads. Inwestycja w reklamy płatne pozwoli dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów. Korzystając z narzędzi, takich jak Google Ads i Facebook Ads, stworzymy kampanie reklamowe do określonych grup docelowych. Tylko maksymalna personalizacja i dobór dedykowanego contentu, zapewnią wysoką efektywność w realizacji takich kampanii. 
  • Dobry plan: Działania w obszarze e-commerce, w okresie przedświątecznym muszą być dobrze zaplanowane. Powinny uwzględniać odpowiedni przedział czasowy, w którym realizowana jest kampania oraz właściwy dobór kreacji i feedów produktowych. Tworząc wartościowe treści, takie jak blogi, poradniki i filmy, które pomogą klientom w wyborze prezentów i przygotowaniach do świąt, zwiększamy efektywność kampanii e-commerce. Takimi treściami warto się również się dzielić na stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych, aby przyciągnąć ruch i zwiększyć zaangażowanie.
  • Promocje: Okres przedświąteczny to najlepszy moment do wprowadzenia i promocji programów lojalnościowych, które nagradzają klientów za zakupy w okresie świątecznym. Warto zaoferować zbieranie punktów, zyskanie rabatów lub darmowe produkty za określoną liczbę zakupów, aby zachęcić klientów do częstszych zakupów. 

Jak skutecznie zaplanować kampanię e-commerce?

Po pierwsze przeprowadzić analizę rynku i konkurencji, aby zrozumieć potrzeby i oczekiwania klientów. Warto wiedzieć, jakie działania podejmuje konkurencja, aby znaleźć punkt odniesienia i uniknąć powielania pomysłów. W reklamie inspirowanej Świętami i realizowanej w okresie świątecznym liczy się oryginalność i pomysł. Duża aktywność konkurencji wzmaga kreatywność oraz stałą optymalizację treści i reklam. 

W realizacji takiej kampanii warto określić, jakie cele chcemy osiągnąć dzięki kampanii świątecznej. Zwykle jest to zwiększenie sprzedaży, pozyskanie nowych klientów oraz budowanie lojalności. Ustalić należy konkretne, mierzalne cele, aby móc monitorować postępy i oceniać skuteczność działań. Najlepiej przygotować szczegółowy harmonogram działań, uwzględniając terminy publikacji treści, wysyłki e-maili, uruchomienia reklam oraz innych aktywności. Warto upewnić się, że wszystkie działania są skoordynowane i realizowane zgodnie z planem.

Regularne monitorowanie wyników kampanii, oparte na analizie danych, takich jak: liczba odwiedzin strony, konwersje, sprzedaż oraz zaangażowanie w mediach społecznościowych – da nam realny obraz skuteczności realizowanych działań. Na podstawie tych danych będziemy mogli wprowadzać ewentualne zmiany i optymalizować działania, aby osiągnąć jak najlepsze rezultaty.

Okres świąteczny to doskonały czas na realizację kampanii e-commerce. Wykorzystanie odpowiednich narzędzi w ramach dedykowanej strategii oraz staranne zaplanowanie działań, może przynieść wiele korzyści. Największą jest oczywiście zwiększenie sprzedaży, ale również budowanie lojalności klientów oraz wzmocnienie wizerunku marki. Przy regularnym monitorowaniu wyników i wprowadzeniu ewentualnych zmian, rezultaty mogą być najlepsze na przestrzeni całego roku. Warto więc wykorzystać ten okres wzmożonej aktywności zakupowej, aby maksymalizować zyski swojej firmy.

Agnieszka Klepacka – Dyrektor Handlowy Cormedia

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *