tel: + 48 22 401 25 33    e-mail: sprzedaz@cormedia.pl

Aktualności

wrz 07

Kiedy warto podjąć działania brandingowe dla marki budowlanej?

Marka to indywidualny zbiór wyobrażeń, odczuć konsumentów dotyczący firmy, produktu lub usługi. Działania brandingowe mają za zadanie tworzyć owe wyobrażenia i odczucia wśród odbiorców, potencjalnych klientów.

Mają budować świadomość marki w grupie odbiorców.
Poprzez przemyślane spójne działania mamy wzbudzać pożądane skojarzenia z marką, tworzyć pewne pozytywne wyobrażenia związane z produktem, usługą lub samą firmą. Mamy dać odbiorcy obietnicę określonych korzyści i dzielić z nim wspólne wartości.

Solidna marka, czyli jaka

Czasem jednak coś zawodzi i mimo wysiłku włożonego w kreowanie wizerunku marki okazuje się, że jest ona daleka od założonego celu. Nie wyróżnia się na tle konkurencji, nie wzbudza pożądanych skojarzeń, wyobrażeń na temat swojej oferty czy firmy, ginie w gąszczu komunikacji medialnej, nie wzbudza zaufania.
Każda marka chce wzbudzać zaufanie wśród potencjalnych klientów, jednak dla firm z branży budowlanej jest to szczególnie istotne. Marki budowlane pragną być postrzegane jako solidne, godne zaufania, dające wsparcie, dostępne, bliskie odbiorcy, dzielące z nim te same wartości (komfort, bezpieczeństwo, radość życia).
Wiele firm, także z branży budowlanej w pewnym momencie (najczęściej po przeprowadzonych badaniach) orientuje się, że ich marka jest postrzegana zupełnie inaczej niż zakładała, że jest.
Co wtedy?
Po pierwsze analiza. Musimy ustalić co zostało zrealizowane i dlaczego nie zadziałało.
Po drugie musimy jasno określić cel i opracować strategię, dzięki której go osiągniemy.
Kolejnym etapem będzie stworzenie właściwych narzędzi (np.materiały wideo, grafiki, teksty, infografiki) i dobranie kanałów dzięki którym dotrzemy z przekazem do właściwych odbiorców.
Koniecznie musimy zadbać o spójność wysyłanego przekazu we wszystkich kanałach jakie wykorzystujemy w komunikacji medialnej. Tylko dzięki temu możemy liczyć na właściwy jego odbiór.
I ostatnia rzecz, o której koniecznie należy pamiętać, o brand musimy dbać stale, nie wystarczy raz wypracować pozytywnych dla nas skojarzeń. Musimy ciągle o nie zabiegać i wciąż tworzyć je na nowo.

Autor: Urszula Gregiel Dyrektor Działu Sprzedaży Bezpośredniej
w Cormedia

Zobacz także

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *