tel: + 48 22 401 25 33    e-mail: sprzedaz@cormedia.pl

Aktualności

lis 12

Mobile w marketingu – wiesz, jak to robić?

Smartfon to rzecz, bez której nie ruszamy się z domu. Towarzyszy nam przez większość naszego dnia. Znacznie szybciej jest nam wpisać hasło w smartfonową przeglądarkę, niż przechodzić przez cały proces odpalania komputera. Co zatem zrobić, żeby na mobile wszystko wyglądało dobrze?

Mobile first

Badanie Huawei zrealizowane przez Ipsos w 2018 roku dowiodło, że co dziesiąty badany śpi ze smartfonem w łóżku. Badanie dowodzi, że większość z nas nie wyobraża sobie funkcjonowania bez telefonu – ponad 40% badanych przyznaje, że zawróci do domu po zapomniany telefon, ryzykując spóźnienie do pracy. Nie możemy więc mówić, że era mobile się zbliża… Ona już nastała! Musimy się jej podporządkować, albo zostaniemy w tyle za konkurencją… A tego chyba nie chcemy?

Mobile friendly…

…czyli przyjazny mobilnie. Tworząc stronę internetową musimy mieć na uwadze użytkowników, którzy korzystają głównie z urządzeń mobilnych. Posiadaczom smartfonów o wiele ciężej przegląda się serwisy internetowe, które nie są przystosowane pod mobile. Google w 2018 roku wprowadził dwie aktualizacje do swojego algorytmu indeksowania stron internetowych. Zaczął używać contentu z mobilnych stron internetowych, żeby wyszukiwania na mobile stały się bardziej trafne. Druga rzecz to utworzenie rankingu szybkości ładowania stron internetowych, który od tego czasu znacząco wpływa na pozycjonowanie stron w Internecie.

Minimalizm jest w cenie

Era pięknie zdobionych stron z animacjami flashowymi i emotikonami już minęła. Twórcy serwisów internetowych stawiają na minimalizm, głównie ze względu na to, że takie strony dobrze wyglądają w wersjach mobilnych. W erze e-commerce duża część sprzedaży odbywa się za pośrednictwem mobile. Jeśli chcemy być uczestnikiem tego rynku – musimy sprawić, aby udostępniony content był przyjazny użytkownikowi. W przypadku wyglądu serwisów internetowych mniej znaczy więcej.
Podsumowując
Bardzo dynamicznie zmieniająca się rzeczywistość, a co za tym idzie nasze preferencje sprawiły, że duża część naszej aktywności odbywa się przy użyciu smartfona. Dzięki temu użytkownik korzystający z mobile jest w cenie, a prognozy mówią o tym, że trend ten będzie się rozwijał. Zatem przygotowując serwis internetowy powinniśmy w pierwszej kolejności pomyśleć o użytkownikach mobile. Mówi się, żeby nie oceniać książki po okładce, ale w przypadku serwisu internetowego to właśnie okładka zdecyduje czy użytkownik zostanie też klientem.
Autor Karolina Wrzoskiewicz, Specjalista ds. Social Media

Zobacz także

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *