tel: + 48 22 401 25 33    e-mail: sprzedaz@cormedia.pl

Aktualności

lis 09

Nowy trend w tworzeniu contentu

Niezależnie od trendów, jakie w danym momencie panują w pisaniu treści do Internetu, najważniejsza jest merytoryka. Solidna treść, dobre i przydatne informacje, które odpowiadają na potrzeby użytkowników zawsze będą w cenie. Jakie treści są dziś zgodne z trendami – długie czy krótkie? Obecnie dość długie, przekrojowe teksty są dobrze oceniane przez wyszukiwarki.

Obszerne treści, tzw. przekrojowe, traktujące dany temat z różnych perspektyw – to nowy trend w content marketingu. Jeżeli w ramach zasobów własnych strony www firmy, mają być treści wpływające na ranking tej strony, jej atrakcyjność, to na pewno trzeba zadbać, by pojawiły się właśnie przekrojowe tematy.

Jak długie powinny być teksty?

Jako długie określa się teksty o objętości około 5 tysięcy znaków (ze spacjami). Jednak jak najbardziej można tworzyć jeszcze szersze – nawet do 8 tysięcy znaków.

Pamiętajmy jednak, że to nie powinno być pisanie na ilość. Zawsze na jakość! Dlatego, by z sensem tworzyć treści, należy wybierać taką problematykę, taki zakres zagadnień, by pisząc długi tekst nie „lać wody”. Google takiego podejścia do pisania nie promuje!

Przykład obszernego, przekrojowego artykułu to Duże przeszklenia, czyli tekst, jaki przygotowaliśmy dla naszego Klienta – firmy VEKA veka.pl/duze-przeszklenia-w-nowoczesnej-architekturze/

Jakie są korzyści z posiadania w zasobach własnych długich, przekrojowych treści?

1) Możliwość wielokrotnego linkowania z kanałów społecznościowych do jednego artykułu (różne zagadnienia pozwalające pozycjonować treść na wiele sposobów).
2) Duża liczba fraz, którą możemy przypisać do artykułu – zapewnia dobre pozycjonowanie.
3) Zmiana algorytmów oceny stron internetowych przez Google.
4) Unikatowa, maksymalnie wyczerpująca treść doskonale wpływa na pozycjonowanie strony/firmy, pozwala wyróżnić ją na tle konkurencji.
5) Pozycjonowanie tego typu treści w Google daje o wiele więcej możliwości efektywnego pozyskania użytkowników strony (pozycjonowanie kilku wątków i optymalizacja działań).
6) Użytkownik pozostaje dłużej na stronie
7) Obszerne teksty powodują zmniejszenie liczby odrzuceń
8) Google wybiera, selekcjonuje dobre i duże treści (nie każda firma jest w stanie publikować tak obszerne i atrakcyjne treści).

Zatem pióra w dłoń! Można też skorzystać z maszyny do pisania 🙂 Piszmy i dzielmy się wiedzą…

Zobacz także

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *