tel: + 48 22 401 25 33    e-mail: sprzedaz@cormedia.pl

Aktualności

lut 17

Optymalizacja kampanii i wzrost jej efektywności

Efektywność kampanii? To dotarcie do grupy docelowej we właściwym miejscu, we właściwym czasie, z właściwym przekazem i za odpowiednią cenę.

Jeżeli chcemy osiągnąć jak największą efektywność kampanii, musimy: dobrze znać i rozumieć platformę, z której korzystamy, sensownie ustalić budżet, znać grupę docelową i stworzyć skuteczną kreację. To najlepszy sposób na efektywność działań. Wystarczy obserwować dane i zawsze pamiętać o najważniejszych celach kampanii, aby szybko dokonać optymalizacji i podjąć strategiczne decyzje.

Optymalizacja kampanii, mająca na celu podwyższenie jej efektywności, wiążę się z określeniem czterech najważniejszych aspektów:
1) Określenie problemu
2) Analiza zaistniałej sytuacji
3) Ustalenie i wdrożenie planu działania
4) Podsumowanie wprowadzonych aktywności na podstawie uzyskanych wyników

Problemy, z jakimi borykają się Reklamodawcy są różne. To między innymi zbyt niskie przychody ze sprzedaży w stosunku do poniesionych nakładów, niska świadomość marki wśród grupy docelowej, niski współczynnik konwersji, czy też niewielki i niskiej jakości ruch na stronie firmowej.
Właściwe zrozumienie problemów pomoże w prawidłowym określeniu KPI przyszłych działań marketingowych i przeanalizowaniu dotychczasowych aktywności.
By poprawić efektywność kampanii, trzeba zbadać zakres dotychczasowych działań, ocenić je na podstawie wydatków, wyników oraz użytych narzędzi, z których do tej pory korzystał Reklamodawca. Analizując te dane jesteśmy w stanie określić czy firma wykorzystywała wszystkie możliwości promocji, a w szczególności nowe rozwiązania reklamowe oferowane np. przez Google.
Na podstawie analizy należy przygotować plan działania, zaproponować konkretne wdrożenia marketingowe, określić główny cel – przykładowo wzrost sprzedaży w sklepie internetowym. Potrzebne jest także wyznaczenie celu dodatkowego, jak np. zwiększenie rozpoznawalności marki, co będzie skutkować coraz większą konwersją w kolejnych latach.
Należy wprowadzać takie aktywności, które działają na podstawie ściśle określonych algorytmów. Istotnym elementem tych działań jest optymalizacja i dostosowywanie pod konkretne ustawienia: koszty konwersji i wartości konwersji. Wdrażając plan, trzeba brać pod uwagę grupy produktowe. Każdą grupę produktową potraktować indywidualnie, jako odrębny cel optymalizacji, zainstalować kody konwersji, wytypować dedykowane strony docelowe, przygotować zestawy kreacji pod konkretne grupy produktowe i działania.

Skuteczna optymalizacja to podstawa udanej kampanii, dającej satysfakcjonujące rezultaty.
W ostatnim czasie dla jednego z naszych klientów zoptymalizowaliśmy kampanię sprzedażową, by podwyższyć jej efektywność. Oto jakie uzyskaliśmy wyniki:

 wzrost konwersji o blisko 2000%
 wzrost współczynnika konwersji o ponad 350%
 wzrost sprzedaży o ponad 250%
 spadek kosztów konwersji o 90%

Jeżeli chcecie przeprowadzić skuteczną i efektywną kampanię reklamową, nie zapomnijcie o jej ciągłej optymalizacji.
Rezultaty naszych kampanii są stale przez nas monitorowane, bo tylko w ten sposób możemy optymalizować działania promocyjne, które mają przynieść jak największe korzyści.

Ilona Zarzecka – Senior Account Manager w Cormedia

Zobacz także

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *