Reklama to nie tylko chwytliwy tekst i przyciągające uwagę grafika czy wideo, które widzimy w mediach. Owszem, muszą zainteresować odbiorcę, ale proces tworzenia reklamy jest bardziej skomplikowany, niż mogłoby nam się wydawać.
Kampanie reklamowe są najlepszym sposobem na dotarcie do interesującej nas grupy docelowej. Często słyszymy o różnych kampaniach, ale czy wszyscy wiemy, co się na to składa i ile wysiłku wymaga ze strony firmy?
Plan. Strategia. Narzędzia.
Celem każdej kampanii reklamowej jest budowanie wizerunku marki i przygotowanie rozwiązań budujących wzrost zasięgu. Odpowiednie zaplanowanie działań przekłada się na efektywne wydawanie pieniędzy na reklamę.
Marka za pomocą kampanii reklamowej musi pokazać się od strony biznesowej. Kluczowe będzie wyjście z ofertą do klienta. Zostajemy zauważeni? O to właśnie chodzi! Bardzo dobrym sposobem na pozyskanie odbiorców w interesującej nas grupie docelowej jest publikowanie materiału wideo. Filmy, nawet te 15-sekundowe, pracują w Internecie dużo lepiej niż grafika. Dzięki idealnemu wideo możemy zrobić naprawdę dobrą robotę, a nasze starania przełożą się na wzrost zasięgu!
Bądź ekspertem w swoim fachu!
Samo publikowanie postów na Facebook’u nie wypromuje marki. Owszem, zawsze w jakiś sposób zostaniemy zauważeni, ale czy będziemy w pełni zadowoleni z zasięgu i ilości potencjalnych klientów? Jak zaciekawić odbiorców?
• Musicie zapoznać klienta ze swoją marką
• Trzeba zadbać, by produkt konkretnej kategorii był odpowiednio kojarzony przez klienta docelowego, czyli np. buty mają się kojarzyć z wygodą i komfortem, a drzwi wejściowe z poczuciem bezpieczeństwa, wytrzymałością i ciepłem.
• Należy pamiętać, że gusta i preferencje klientów ulegają zmianie.
• Warto analizować dane i nie zamykać się na jeden rodzaj przekazu.
Hashtagi kluczem do sukcesu
Wiedzieliście, że w kampaniach Social Media dużą rolę odgrywają hashtagi? Odpowiednio dobrane mogą zrobić dobrą robotę i pomóc zbudować zaangażowanie. Pozwalają na zebranie treści dotyczących jednego tematu w jednym miejscu, a to z kolei umożliwia dotarcie do grupy docelowej. Dzięki takim działaniom poszerzamy również możliwość dotarcia do kolejnych odbiorców. #DobrzePrzemyślanaReklama.
Cierpliwość popłaca
Jak wiadomo, nie od razu Kraków zbudowano, zatem i my powinniśmy uzbroić się w cierpliwość. Dobre rzeczy wymagają czasu! Odpowiednio dobrane narzędzia i działania na pewno pomogą zwiększyć zaangażowanie fanów i pozyskać nowych, potencjalnych klientów.
Karolina Wrzoskiewicz – specjalista ds. Mediów Społecznościowych