tel: + 48 510 089 880    e-mail: sprzedaz@cormedia.pl

Aktualności

lut 11

Sztuka słuchania kluczową kompetencją w biznesie

W dzisiejszym dynamicznym świecie biznesu, umiejętność słuchania często jest niedoceniana, a jednak odgrywa kluczową rolę w budowaniu i utrzymywaniu efektywnych relacji zawodowych. Słuchanie to nie tylko pasywne odbieranie informacji, ale aktywny proces, który może znacząco wpływać na sukces firmy.

Słuchanie ze zrozumieniem sprzyja budowaniu relacji

Efektywne słuchanie pozwala zrozumieć potrzeby i oczekiwania współpracowników, klientów i partnerów biznesowych. Dzięki temu możliwe jest budowanie zaufania i trwałych relacji, które są fundamentem każdej udanej współpracy.

Efektywne słuchanie to sprawne rozwiązywanie problemów

Słuchanie pomaga w identyfikacji problemów i wyzwań na wczesnym etapie. Dzięki temu można szybciej i skuteczniej reagować na trudności, co prowadzi do bardziej efektywnych rozwiązań i lepszego zarządzania kryzysami. Najwięcej problemów i konfliktów w pracy wynika z niezrozumienia się stron. Mówi się, że „każdego pies szczeka inaczej” dlatego warto wsłuchać się w głos drugiej strony i dać sobie szansę na zrozumienie i znalezienie wspólnego języka.

Słuchanie przekłada się na wzrost zaangażowania

Kiedy pracownicy czują, że są słuchani, są bardziej zaangażowani i lojalni wobec firmy. Słuchanie ich pomysłów, obaw i sugestii wpływa pozytywnie na atmosferę w miejscu pracy oraz motywację zespołu. Dotyczy to również relacji: firma – klient. Jeśli uważnie wysłuchamy tego, co ma nam do przekazania klient, mamy większe szanse na rozumienie jego potrzeb i spełnienie oczekiwań.
Klient wysłuchany czuje się bardziej zaangażowany we współpracę. W Cormedia doświadczamy tego praktycznie każdego dnia. Klient, który znajduje się w tzw. centrum akcji dużo chętniej wraca do nas z kolejnymi projektami.

Uważne słuchanie to lepsza komunikacja

Aktywne słuchanie pozwala na klarowną i efektywną wymianę informacji. Pomaga unikać nieporozumień i błędów, które mogą wynikać z niewłaściwego przekazania lub zrozumienia wiadomości. Podczas rozmowy i uważnego słuchania, tego co przekazują uczestnicy, możemy wyłapać szczegóły, które warto doprecyzować na wczesnym etapie projektu. To oszczędzi czas i pozwoli na sprawniejszą realizację.

Słuchanie pozwala rozwijać kreatywność i innowacje

Słuchanie różnych perspektyw i pomysłów może prowadzić do bardziej innowacyjnych rozwiązań. Otwartość na nowe idee i sugestie stymuluje kreatywność w zespole i wspiera rozwój firmy. Słuchając zbieramy informacje, które możemy wykorzystać na wielu polach i na różnych etapach aktywności zawodowej. Efektywne słuchanie rozwija naszą wrażliwość i pozwala na poszerzenie horyzontów naszego biznesu.

Umiejętność słuchania to kluczowa kompetencja w pracy agencji reklamowej.  Przyczynia się do budowania trwałych relacji, efektywnego rozwiązywania problemów, zwiększenia zaangażowania pracowników oraz wspierania innowacji.
Stawiam ją bardzo wysoko w rankingu przydatnych kompetencji i uważam, że warto inwestować w rozwijanie tej umiejętności, aby osiągnąć sukces w dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu.

Agnieszka Klepacka
Dyrektor Handlowy w Cormedia

Zobacz także

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *