tel: + 48 22 401 25 33    e-mail: sprzedaz@cormedia.pl

Aktualności

paź 19

Waga zaangażowania w Social Media

Jak wyrazić zaangażowanie? Kciuk w górę, czyli „Polub, jeśli…” to najczęstsza forma wykazania zainteresowania/zaangażowania. Czy takie zaangażowanie jest jednak autentyczne?

Inny rodzaj zaangażowania to kciuk w górę za „ładny obrazek”, chociaż użytkownik nie zawsze kojarzy, kto go opublikował. Zaangażowanie może i autentyczne, ale nie przynoszące korzyści dla marki.
Kciuk w górę, jako forma docenienia treści oznacza zaangażowanie autentyczne, na którym zależy wszystkim markom.
Odpowiedź dotycząca kciuka jest zatem prosta – twórzcie wartościowe i interesujące treści, bo tylko takie pozwolą Wam zaangażować grupę docelową w mediach społecznościowych.
O czyje zaangażowanie warto walczyć?
Warto poznać swoich odbiorców:
• kim są? • w jakim wieku? • jakiej płci? • jakie mają zainteresowania i status zawodowy? • jak spędzają wolny czas i co lubią?
Musimy wiedzieć, do kogo chcemy dotrzeć z naszą komunikacją. Tylko taka wiedza pozwoli nam wyznaczyć kierunek efektywnego działania, którego celem ma być generowanie zaangażowania w komunikacji Social Media. Tylko dzięki wiedzy na temat grupy docelowej możemy świadomie kreować przekaz, tworzyć treści i oczekiwać autentycznego zaangażowania.

Publikacja postów w odpowiednim czasie
Tutaj warto opierać się na danych statystycznych. Musimy wiedzieć, w jakich godzinach najlepiej publikować posty, aby te „dobrze się klikały” i docierały do jak największej grupy odbiorców. Dzięki temu poprawimy zaangażowanie w mediach społecznościowych. Treść opublikowana w optymalnym przedziale czasowym dotrze do pożądanej przez nas grupy docelowej, a ta z kolei zostawi pod postem jakiś ślad (polubienie, komentarz, udostępnienie). Będzie to przejaw zaangażowania. Mając przetestowane godziny i dni publikacji (chociaż trzeba to monitorować na bieżąco, bo w Social Media trendy bardzo szybko się zmieniają) powinniśmy wprowadzić regularne publikowanie. Dzięki temu przyzwyczajamy odbiorców, że o danej porze mogą spodziewać się nowych publikacji. W praktyce oznacza to większe zaangażowanie.
RTM (Real Time Marketing) – wykorzystaj swój moment
Musimy pamiętać, że największe zaangażowanie pozyskamy dzięki treściom nawiązującym do obecnej sytuacji, np. na świecie, w sporcie czy polityce.
Radzimy jednak, aby uważać i podchodzić do tematu selektywnie, bo RTM nie zawsze może być trafiony. W konsekwencji możemy wywołać skutek odwrotny od zamierzonego, czyli zmniejszenie zaangażowania, a nawet kryzys wizerunkowy marki. Wiadomo, że nie o to chodzi. Post, który jest ważny dzisiaj, tu i teraz, jutro może nie mieć dla odbiorcy żadnego znaczenia.

Kto pyta, nie błądzi
Jeżeli zauważyliśmy, że nasza komunikacja w Social Media nie przekłada się na komentowanie – to mamy sygnał, że coś jest nie tak z zaangażowaniem obserwujących. Musimy zrobić coś, co zachęci odbiorców do interakcji. Warto pytać użytkowników o opinię na dany temat. Świetną opcją na zwiększenie zaangażowania jest publikowanie ankiet. Bezpośrednie pytania o opinię na temat danego produktu czy luźne treści angażujące np. krzyżówki, rebusy z hasłami produktowymi czy quizy.

Odpowiadanie na komentarze i stały kontakt z odbiorcą
W tym wypadku zaangażowanie musi być obustronne – jeżeli oczekujemy jakiejś reakcji od odbiorcy i finalnie ją otrzymamy, musimy też dać coś od siebie. Wskazane jest pozostanie w kontakcie, „zaopiekowanie się” nim, aby do nas wrócił. Musimy pokazać, że marka ma również ludzką twarz.
Od czego zależy, jak duży zasięg osiągnie post w kanałach społecznościowych?
• typ postu – czy jest to link, tekst, animacja, video
• zainteresowanie, a więc lajki, reakcje i udostępnienia twojego postu
• czas, w jakim wystąpiło owe zainteresowanie
• fakt, czy w przeszłości udostępniane treści, angażowały odbiorców

Wyjście poza schemat
Warto tworzyć coś, czego jeszcze nie było! Opracować własny sposób na komunikację. Kreatywność i wyobraźnia w tworzeniu nowych rozwiązań, których jeszcze nikt nie wymyślił zawsze procentuje. Zachęcamy do eksperymentowania i sprawdzania, co najlepiej działa na odbiorców.

Analiza działań konkurencji, ale nie kopiowanie
Bezwzględnie należy obserwować jak działa konkurencja, o jakiej tematyce posty tworzy, w jakich godzinach publikuje. Dzięki temu można wyciągnąć wnioski i odnieść je do naszych aktywności. Chodzi o to, aby nie tyle się inspirować, co unikać rozwiązań, które nie sprawdziły się u konkurentów.

Warto tworzyć posty video
Radzimy nagrać krótkie video opisujące produkt, jego użycie, zastosowanie itp. Efektywniej jest zaprezentować, pokazać niż napisać w poście. Użytkownicy o wiele chętniej konsumują treści video niż czytają opisy w postach. Świetnie sprawdzą się videoporadniki wykorzystujące animację 2d oraz elementy filmu realnego. Długość maksymalna to 30 sek. (najefektywniejsze publikacje).
Zapraszamy po więcej na stronie WWW
Warto pokazać użytkownikom, że mamy do zaoferowania coś więcej, niż fanpage na Facebook’u . Odsyłajmy go do stron WWW, edukujmy za pomocą zamieszczanych tam poradników. Sprawi to, że odbiorca zostanie z nami na dłużej, a my będziemy mieć szansę zaprezentowania mu interesujących, wartościowych i angażujących treści. Jeśli spełnią one jego oczekiwania, chętnie będzie do nas wracał. Zachęcajmy do odwiedzania naszych blogów/stron za pomocą krótkiej, ciekawej zajawki w treści posta. Taki post musi zawierać link odsyłający do całości materiału na WWW.

Wsparcie reklamowe
Angażujące posty, szczególnie te efektywnie promowane wywołają znacznie liczniejsze reakcje, zwiększą zasięg, a my zamiast minimum otrzymamy maksimum tego, co chcemy osiągnąć!



Zobacz także

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *