tel: + 48 22 401 25 33    e-mail: sprzedaz@cormedia.pl

Aktualności

mar 19

Wykorzystanie e-mail marketingu w komunikacji marketingowej klientów branży budowlanej

E-mail marketing uważany niegdyś za jedno z najskuteczniejszych rozwiązań reklamowych. Jak wygląda dziś? Jakie są perspektywy jeśli chodzi o jego skuteczność jutro?
Czy to co działało kilka, a nawet kilkanaście lat temu w e-mail marketingu, ma szanse zadziałać dziś, jutro?

Zmiany w e-mail marketingu

E-mail marketing na przestrzeni lat bardzo się zmieniał zarówno pod względem targetowania, jak też samego wyglądu mailingu, komunikatów w nim zawartych. Zmianie uległa także jego skuteczność.
Bardzo efektywne niegdyś rozwiązanie polegające na dostarczeniu reklamy na konkretne skrzynki mailowe użytkowników, z czasem traciło na skuteczności.
Oczywiście miało to związek z coraz większą ilością wiadomości trafiających do skrzynek mailowych użytkowników. Newslettery, alerty, biuletyny, oferty, promocje, informacje prasowe i wiele innych sprawiły, że tego typu wiadomości zaczęły być traktowane jako spam i często nie były nawet otwierane przez odbiorców. Od ładnych kilku lat mamy do czynienia ze ślepotą już nie tylko bannerową, ale także mailingową. Sprawiało to, że e-mail marketing znacznie stracił na skuteczności.
Z pomocą przyszło coraz bardziej precyzyjne targetowanie i personalizacja wysyłek mailingowych, oraz weryfikacja baz mailingowych. Chodzi o to, aby docierać do odbiorców faktycznie zainteresowanych przekazem, który chcemy im przesłać. Ważne jest także opracowanie dobrej strategii takich działań i rozważne wysyłanie wiadomości reklamowych.
W branży budowlanej dostępne bazy mailingowe zostały podzielone na konkretne profesje, aby tym precyzyjniej docierać do użytkowników, na których nam zależy.
Dobrze dobrana baza mailingowa, zweryfikowana pod kątem aktualności/ aktywności użytkowników i precyzyjnie stargetowana wysyłka, przełożyły się na znaczny wzrost skuteczności e-mail marketingu. Należy także pamiętać o dostosowaniu mailingu do urządzeń mobilnych, gdyż liczba użytkowników korzystających z maila na smartfonach wciąż rośnie.
Nie bez znaczenia jest też atrakcyjność samego mailingu od strony graficznej oraz przekazu reklamowego.

W jakich grupach odbiorców odnotowujemy najwyższą skuteczność e- mail marketingu?

W tych, które jesteśmy w stanie precyzyjnie zdefiniować, o których dużo wiemy, znamy ich potrzeby i zainteresowania. Wówczas jesteśmy w stanie dopasować przekaz reklamowy do potrzeb i zainteresowań użytkowników.
O klientach indywidualnych nie wiemy zbyt wiele, trudno zatem precyzyjnie stargetować wysyłkę mailingową celowaną w tę grupę odbiorców.
Znacznie więcej wiemy o użytkownikach zawodowo związanych z branżą budowlaną.
Najlepsze efekty odnotowujemy realizując wysyłki mailingowe skierowane do architektów. Jest to grupa, którą mamy precyzyjnie zdefiniowaną w bazach mailingowych. Jeśli wysyłki z tych baz nie są realizowane zbyt często, a przekaz reklamowy odpowiada potrzebom tej grupy zawodowej możemy liczyć na dobrą efektywność takich działań.
E-mail marketing wciąż jest jedną z bardziej atrakcyjnych form promocji przynosząc spore zyski, ma szanse przełożyć się na sprzedaż, buduje lojalność, sprawia, że klienci powracają.

Przyszłość e-marketingu

Co do przyszłości e-mail marketingu, nie wygląda na to, aby była ona zagrożona. Oczywiście znaczącą role odegra tutaj big data czyli ogrom danych i ślady jakie każdy z nas zostawia w Internecie, które znacznie przyczynią się do skuteczności e-mail marketingu. Duże znaczenie będzie miał także programatic, gdzie najważniejszym elementem będzie zautomatyzowany zakup rekordów, a także możliwość wysyłek do wyselekcjonowanych, wartościowych kont mailingowych, a nie całych baz.
Warto zwrócić uwagę na jeszcze jeden aspekt rozwoju e-mail marketingu. Przyszłością są komunikaty interaktywne np. filmy, odnośniki i informacje z mediów społecznościowych. Przekaz powinien być emocjonalny i budować pozytywny wizerunek marki poprzez opowiadane historie.
Według ekspertów najważniejszą rolę w rozwoju e-mail marketingu odegrają dane o użytkownikach, ich analiza, oraz technologia pozwalająca skutecznie je wykorzystać.

Urszula Gregiel – dyrektor Działu Sprzedaży Bezpośredniej w Cormedia

Zobacz także

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *