tel: + 48 510 089 880    e-mail: sprzedaz@cormedia.pl

Aktualności

maj 22

Porady, czyli content, który angażuje

Większość z nas ma świadomość, że treści angażujące użytkownika to takie, które tworzone są w celu przekonania odbiorców do podjęcia określonych akcji. W ich przygotowanie twórcy wkładają wiele pracy i posługują się bardzo konkretną wiedzą na temat ich potrzeb i preferencji.

Moją ulubioną formą tego typu treści są poradniki. Szczególnie efektywne są te, zaczynające się od słów „jak, kiedy, w jaki sposób” np. „jak prawidłowo zamontować moskitierę?, „kiedy wymieniać okna?” „jak bezpiecznie usunąć plamę z czerwonego wina?”, „jakie parametry grzejnika do określonego pomieszczenia?” itp. Właśnie taka konstrukcja porad stanowi o tym, że są one najbardziej popularnymi treściami, jakie można spotkać w Internecie. Szczególnie efektywne są te w formie krótkiego filmu lub animacji.

Dzieje się tak nie bez przyczyny. Poradniki tego typu przyciągają bardzo konkretnych odbiorców. Są to użytkownicy, którzy mają z czymś problem i szukają rozwiązania, aby poradzić sobie z nim na własną rękę. Sięgają wtedy po rozwiązanie najłatwiej dostępne, czyli takie, które można obejrzeć na YouTube. To taki instruktaż, który pomaga uzyskać choćby pogląd na określone rozwiązanie. Oczywiście im krótszy i bardziej treściwy materiał tym lepszy. Zdolność zapamiętywania ma określone ramy i należy ich się trzymać.

Tworzenie takich treści stanowi tzw. pierwszy krok od edukacji do sprzedaży. Jest to ciekawa i wyróżniająca się forma na tle innych edukacyjnych formatów. Zachęcam do zapoznania się z tymi, które tworzymy dla naszych klientów. Łączą one najskuteczniejsze praktyki: czyli animację 2D oraz udział człowieka/eksperta/doradcy, który bezwzględnie uwiarygadnia prezentowane rozwiązanie. Dzięki takiej kombinacji zapamiętywanie przez odbiorcę tego, co chcemy mu przekazać jest o wiele łatwiejsze.

Agnieszka Klepacka
Dyrektor Handlowy Cormedia

Przykłady

 

 

Zobacz także