tel: + 48 22 401 25 33    e-mail: sprzedaz@cormedia.pl

Aktualności

kw. 08

Sprzedaż zaczyna się od Bloga?

Blog firmowy to bardzo ważne narzędzie, w które warto wyposażyć stronę internetową. W wielu przypadkach stanowi on tzw. trzon witryny, jej najbardziej angażującą użytkowników część. Świetnie sprawdza się w promocji produktów oraz usług, jak i budowaniu zaufania klientów. Tworzenie bloga trzeba traktować jako długoterminową inwestycję, która po jakimś czasie przyniesie wymierne korzyści.

Budowanie pozycji eksperta w określonej dziedzinie

Blog pozwala firmie stać się ekspertem w wybranej specjalizacji. Poprzez regularne publikowanie wartościowych treści, firma może dzielić się wiedzą, rozwiązywać problemy klientów i budować zaufanie. Dzięki aktywności na blogu, może kreować własnych ekspertów, spośród specjalistów pracujących w firmie. Taka aktywność podnosi wiarygodność i prestiż marki.

Zwiększenie zainteresowania marką

Atrakcyjne treści na blogu przyciągają uwagę nowych użytkowników. Im więcej osób odwiedza stronę, tym większa szansa na pozyskanie nowych klientów. Dobrze opracowany content blogowy, pozwala zatrzymać użytkownika na stronie, dzięki czemu można skutecznie wydłużyć czas pobytu na stronie.

Nawiązywanie bezpośrednich relacji z klientami

Blog to doskonałe miejsce do komunikacji z odbiorcami. Odpowiadając na komentarze czy pytania użytkowników, firma może budować bezpośrednią relację z klientami. Dzięki temu ma szansę poznać ich prawdziwe opinie i oczekiwania dotyczące oferty, produktu czy współpracy z firmą.

Poprawa pozycji w wynikach wyszukiwania Google

Systematyczne publikowanie treści na blogu wpływa na indeksowanie strony przez wyszukiwarki. To z kolei może przyczynić się do lepszej widoczności strony w wynikach wyszukiwania.

  • Regularne prowadzenie bloga to przede wszystkim staranne planowanie tematów wpisów.
  • Warto postawić na zagadnienia, które są interesujące dla potencjalnych klientów i często wyszukiwane w Internecie.
  • Narzędzia takie, jak Answer the Public, Senuto, Google Analytics czy SEMSTORM mogą pomóc w doborze trafnych tematów.
  • Analiza blogów konkurencji również dostarcza cennych wskazówek.
  • Treści na blogu powinny być merytoryczne, unikalne i skierowane do odbiorców, a nie tylko do robotów Google.

Starannie dobrane frazy kluczowe w tekstach wpisów pozytywnie wpływają na pozycjonowanie SEO witryny. Warto pamiętać również o unikaniu duplicate content, ponieważ powielone treści mogą obniżyć widoczność strony w wynikach wyszukiwania.
Blog wpływa na widoczność strony w wyszukiwarce także dzięki umiejętnej optymalizacji. Elementy takie jak meta description (opis witryny widoczny w wynikach wyszukiwania) oraz dbanie o inne aspekty SEO są kluczowe.

Gotowe treści do wykorzystania w Social Media

Po publikacji wpisu na blogu można podzielić się nim w mediach społecznościowych. Jeśli artykuł wyposażony jest w spis treści i posiada zakotwiczenia – wówczas można opublikować go w kilku częściach. Tworzy się wówczas cykl, w ramach, którego eksploatuje się przygotowane wcześniej zasoby blogowe w mediach społecznościowych. Nie trzeba za każdym razem wymyślać osobnych treści na wszystkie kanały, którymi dysponuje marka. Dodatkowo, publikując linki do artykułów w Social Media czy wysyłając je mailowo, można zwiększyć zasięg i ruch na stronie.

Wzrost sprzedaży

Blog może być skutecznym narzędziem sprzedażowym. Poprzez odpowiednio dostosowane treści, firma może przekonać potencjalnych klientów do zakupu swoich produktów lub usług. Jednym z głównych powodów, dla którego sklepy internetowe włączają bloga do działań marketingowych jest to, że wpływa on korzystnie na pozycjonowanie produktów w wyszukiwarce Google. Regularne publikowanie wpisów i dodawanie linków prowadzących do wybranych kategorii produktów powoduje, że zajmują one wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. To właśnie dzięki temu potencjalni klienci mogą na nie trafić, a to oczywiście przekłada się na sprzedaż.

W ramach bloga można prowadzić tzw. linkowanie wewnętrzne. Na artykuł ok. 3000 znaków preferuje się 1-2 linki wewnętrzne. Może to być linkowanie do konkretnych produktów w sklepie lub do określonych kategorii.

Dobrze zaplanowana aktywność na blogu uwzględnia również tzw. sprzedaż sezonową i osadzenie jej w np. treściach poradnikowych. Na przykład prowadząc bloga producenta okien, w sezonie jesiennym i zimowym warto tworzyć treści o tematyce związanej z oszczędzaniem energii. W taki content łatwo wówczas wpleść ofertę na okna do domów pasywnych czy energooszczędnych.
Blog firmowy to nie tylko miejsce, gdzie można publikować artykuły. To narzędzie, które może przyczynić się do sukcesu firmy, zwiększenia zasięgu i budowy lojalnej społeczności wokół marki. Pozwala wyróżnić się na tle konkurencji i skutecznie budować pozycję eksperta w wybranej dziedzinie. Aby przynosił realne korzyści musi być potraktowany jako długofalowa inwestycja, oparta na wcześniej przygotowanej strategii.

Agnieszka Klepacka
Dyrektor Handlowy w Cormedia

Zobacz także

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *