tel: + 48 22 398 86 12    e-mail: sprzedaz@cormedia.pl

Aktualności

Wrz 09

Treści wrażliwe na Adblock

Jak wynika z najnowszych badań nawet 40% internautów z Polski blokuje reklamy graficzne. Dlatego docieranie z informacją o wybranych produktach czy usługach przez zamieszczanie w sieci treści staje się coraz popularniejsze.

Ok. 85% kupujących rozpoczyna zakupy w internecie od zapytania w Google często niezwiązanego z marką czy brandem. Content marketing jest doskonałym rozwiązaniem ze względu na zmiany w algorytmie Google, który by zarabiać na użytkownikach, nie może marnować ich czasu. Sprawdza się też w dotarciu do użytkownika końcowego, który wreszcie czuje się traktowany poważnie.

Spójrzmy na przykład na tekst na blogu firmy Adams Okna – stanowi konkretną, merytoryczną odpowiedź na konkretne pytania, ale jest także materiałem prezentującym zalety okna Passiv-line Plus: glebiainnowacji.pl/porady/115-jak-szczelne-powinny-byc-okna

Możliwości content marketingu nie ograniczają się do jednego celu. Działania mogą edukować, inspirować czy pomagać w rozwiązywaniu problemów. Podstawową zasadą jest nadanie użytkownikom najwyższego priorytetu. To dla nich tworzy się treści i to w takiej formie, która jest przez nich najchętniej konsumowana i przyswajana. Jeśli porada czy informacja o grupie produktów jest przedstawiona jako film, to wzbudza jeszcze większe zainteresowanie. Cykl filmów poradniczych przygotowywaliśmy dla producenta profili okiennych – firmy VEKA Polska. Przykład – VEKA poradnik

W dobie tak szerokiego zastosowania Adblocków wiele treści reklamowych, promujących określone produkty czy usługi przestaje być dostępnych w grupie docelowej. Treści te są po prostu niewidoczne dla użytkownika z zainstalowanym Adblockiem. Dlatego przygotowując materiał niezależnie od tego czy jest to content video czy tekst – powinniśmy unikać wielokrotnego powtarzania nazwy własnej produktu, gdyż to od razu naraża treść na większą wrażliwość w kwestii Adblocków. Wielokrotne linkowanie do tego samego miejsca w ramach jednej publikacji również nie sprzyja unikaniu blokowania. Treść musi nieść określoną wartość dla użytkownika. Edukować go, uświadamiać, inspirować. Oczywiście może się to odbywać w kontekście konkretnego produktu, ale w kontekście, a nie wyłącznie w oparciu o ten produkt. Zagadnienie powinno być szersze niż samo zastosowanie danej technologii czy produktu. Wówczas materiał może zapewnić nam szerszy zasięg w grupie docelowej. Zdecydowanie łatwiej będzie też pozycjonować taką treść.
Dane na temat skuteczności content marketingu są jednoznaczne. Badania wskazują na to, że w 2018 roku blisko 80 procent firm korzystało z tego typu działań. Ich niewątpliwym atutem jest fakt, że w przeciwieństwie do tradycyjnych reklam, content marketing praktycznie nie jest blokowany przez takie rozwiązania jak Adblock.

Agnieszka Klepacka – Dyrektor Handlowy Cormedia



Zobacz jeszcze

Komentarze

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *