tel: + 48 22 401 25 33    e-mail: sprzedaz@cormedia.pl

Aktualności

copywriting
sty 13

Dobry copywriting podstawą skutecznej komunikacji w Social Media

Pozyskanie i utrzymanie zainteresowania użytkownika stanowi podstawę skutecznej aktywności marek w mediach społecznościowych. Zwrócenie uwagi odbiorcy to jednak dopiero początek drogi. Najważniejsze, aby tworzyć takie teksty, które podtrzymają zainteresowanie i zachęcą do wykonania pożądanej dla nas akcji.

Jak to zrobić? To właśnie zadanie dobrego copywritingu. Najważniejsze jest, aby stworzyć taką treść, którą użytkownik przeczyta.

Od czego zacząć?

Od tego, aby pamiętać, że mamy niewiele czasu na podtrzymanie uwagi i zainteresowanie odbiorcy naszą treścią. Musimy zatem zacząć mocno, krótko, konkretnie. To Media Społecznościowe, gdzie o uwagę użytkownika konturuje wiele postów, treści, grafik o różnej tematyce.

Tutaj nie ma miejsca na przydługie wstępy – wpis nie może być wywodem literackim, a raczej kwintesencją przekazu kierowanego do naszej grupy docelowej. W przeciwnym razie odbiorca powróci do przeglądania kolejnych treści zamieszczonych na tablicy. Z badań wynika, że użytkownicy FB najczęściej czytają pierwsze trzy linijki treści postu. Warto o tym pamiętać, gdy przygotowujemy wpis na prowadzony przez nas Fanpage.
Przykład:
Sprawdź, jak efektywnie zredukować masę ciała.
Nasi eksperci pomogą Ci w wyborze diety
Z kodem: NEWYEAR otrzymasz 15% rabatu na całą, naszą ofertę!

Podstawa skuteczności to pełna przejrzystość treści

Czytelność i przejrzystość to zasady, które obowiązują w tworzeniu wszystkich treści, niezależnie od miejsca publikacji. Dotyczą one również wpisów publikowanych na FB. Pamiętajmy, że zbity blok tekstu nikogo nie przekona, ani nie zachęci do czytania. Kluczowe jest też urządzenie, na którym konsumowane są treści Social Media. Większość osób przegląda Facebooka na smartfonie, a możliwości ekranu sprawiają, że nawet kilka zdań przypomina bryłę tekstu. Dlatego warto tworzyć krótkie akapity i jeszcze krótsze zdania.

  • O przejrzystości tekstu nie decydują wyłącznie krótkie teksty i akapity. Warto zamieszczać również nagłówki, które pozwolą wyróżnić najważniejsze fragmenty treści. Korzystajmy też, kiedy to możliwe, z wypunktowania – ułatwi skanowanie treści.
  • Inną historię w przygotowaniu skutecznych treści w Social Media stanowią hashtagi, które pomagają w szybkim określeniu tematyki postu i przyciągają uwagę. Gdy piszemy o hasztagach, nie możemy oczywiście pominąć emotek, które pomagają w pozyskaniu uwagi użytkownika. Pamiętajmy jednak, żeby zachować umiar, bo nadmiar emotek czy hashtagów może wprowadzić chaos.

Komunikat musi być dopasowany do grupy docelowej

Mimo, że wydaje się to oczywiste, to jednak wiele osób często o tym zapomina. Nie chodzi wyłącznie o dopasowanie stylu i języka wpisów do odbiorców, ale też o dostarczenie treść odpowiadającą na ich potrzeby. Musimy mieć na uwadze, czego użytkownicy oczekują i jak w najbardziej optymalny sposób im to zakomunikować.

Zobacz także: Jak skutecznie tworzyć posty reklamowe

Jeśli chcemy zaprosić odbiorcę do przeczytania nowego artykułu, np. w Poradniku, to poza wklejeniem linku, trzeba też napisać kilka zdań. Ich zadaniem będzie nakreślenie tematyki i jednocześnie zasugerowanie, że w treści znajdzie się tzw. rozwiązanie problemu.
Przykład:
Okno energooszczędne – czy to tylko hasło reklamowe?
Tym razem hasło reklamowe jest jak najbardziej praktycznym i ważnym parametrem okna.
Z czego wynika energooszczędność okien? Z tego, że im lepsze okno, tym mniej energii zużyjemy na ogrzanie domu czy mieszkania. Energooszczędność z kolei wynika wprost ze współczynnika przenikania ciepła Uw.
Więcej na ten temat przeczytasz w naszym PORADNIKU:
https://veka.pl/okno-energooszczedne-czy-to-tylko-haslo…/
#KomfortowozWidokiem

Do tego pobudzająca wyobraźnię grafika i odpowiednie krótkie hasło sprawią, że odbiorca przeczyta wpis, przejdzie do Poradnika i jeszcze udostępni go dalej.

Warto postawić na prosty język komunikacji

  • Nie jest konieczne stosowanie technicznego słownictwa, aby odbiorcy uznali markę za eksperta w swojej dziedzinie. Jeśli wpis będzie nafaszerowany takimi określeniami, zostanie odebrany jako branżowy bełkot, a nie treść pisana z myślą o odbiorcy, do którego jest skierowana.
  • Dla użytkownika istotne jest dotarcie do informacji, która go interesuje. Jeśli dostanie ją szybko, sprawnie i w pożądanej jakości, uzna, że marka potraktowała go profesjonalnie.
  • Pisać należy prostym językiem. W sposób możliwie jak najbardziej logiczny i zrozumiały, czyli najprościej jak się da.
  • Chodzi o to, aby odbiorca nie musiał analizować słowo po słowie i zastanawiać się, co autor miał na myśli. Zdania powinny być możliwie krótkie, wykorzystujące proste słownictwo.
  • Kluczem do wysokiej skuteczności komunikacji w Social Media jest prostota. Nie komplikujmy zatem przekazu. Treść nie musi mieć ozdobników – wystarczy, że będzie poprawnie napisana i zrozumiała dla odbiorcy.

Autor: Agnieszka Klepacka
Dyrektor Handlowy Cormedia

Zobacz także

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *