tel: + 48 22 401 25 33    e-mail: sprzedaz@cormedia.pl

Aktualności

gru 12

Architekt potrzebny od zaraz

Wielu klientów Cormedia stara się nawiązać komunikację z bardzo konkretnymi grupami docelowymi w obszarze B2B. Dziś praktycznie większość takich celów jest łatwa do zrealizowania. Zainteresowanie użytkownika to jedno, innym jest zatrzymanie go w ramach zasobów merytorycznych, którymi dysponuje firma. Content, który ma stanowić o nawiązaniu i rozwoju współpracy w ramach B2B, musi spełniać określone zadania. To, że tematyka jest inna niż w przypadku klienta końcowego, jest oczywiste. Jednak i sama konstrukcja treści musi uwzględniać preferencje użytkownika.

Strona dla architektów na www.veka.pl

Strona dla architektów na www.veka.pl

Najlepiej zobrazuje to przykład z życia Cormedia. Znaczna część naszych klientów odczuwa wyraźną potrzebę tworzenia contentu, którego odbiorcami będą Architekci. Często nie mają wyobrażenia, jak w oparciu o digital marketing taką współpracę nawiązać i rozwijać?, jakich użyć narzędzi?, jak konstruować treści?. Znaki zapytania mnożą się i nic konstruktywnego z tego nie wynika, poza tym, że musi to być coś specjalnego, by zainteresowało Architekta.

W takiej sytuacji zawsze doradzamy tzw. audyt potrzeb w tej konkretnej grupie potencjalnych odbiorców, czyli Architektów. W oparciu o takie badanie wiemy, czym w ramach oferty naszego klienta interesuje się grupa docelowa, poznajemy jej potrzeby i oczekiwania. Dzięki audytowi mamy temat komunikacji. W kolejnym etapie musimy opracować formę prezentacji treści.
Z naszych badań i doświadczeń wynika, że w komunikacji z Architektami najbardziej sprawdza się tzw. multicontent. Ma on tę przewagę, że daje możliwość konsumowania treści w wielu kanałach, zależnie od preferencji. Dobry obraz nie będzie dostatecznie skuteczny bez opracowania tekstu wsparcia. Nawet najbardziej zoptymalizowane pod tą grupę docelową video czy animacja nie sprawdzą się bez możliwości skorzystania z zasobów uzupełniających. Dlatego tak ważne jest, o

model MP4 profilu okiennego VEKA

ile nie najważniejsze, aby treści zebrane były w jednym miejscu. Może to być podstrona dedykowana Architektom lub specjalny landing page. Takie rozwiązanie da użytkownikowi poczucie, że wszystkie treści stanowiące zasoby merytoryczne tego działu są dedykowane jego grupie zawodowej. Ma to bardzo pozytywny wymiar brandingowy, ale również bezpośrednio przekłada się na ilość konsumowanych treści, czyli efektywność. Wewnętrzne linkowanie podparte „wyszukiwaniem intuicyjnym” sprawi, że firma będzie miała szansę zaprezentować wszystkie treści, którymi chce zainteresować Architektów. Całość contentu powinniśmy kodować, aby mieć wiedzę jak rozwijać komunikację w najważniejszych dla użytkowników obszarach.
Całość contentu należy stale analizować i optymalizować, aby komunikacja była efektywna i miała szansę się rozwijać. W ramach działu/ sekcji muszą znajdować się wyłącznie takie treści, które będą przydatne Architektowi w jego pracy. Mają inspirować i stymulować. Działać na wyobraźnię, ale przede wszystkim ułatwiać pracę. Wszelkiego rodzaju pliki, które mogą być wykorzystane w projektach, modele 3d są bardzo mile widziane. Architekci chętnie z takich zasobów korzystają i wracają do nich w razie potrzeby. Radzimy więc inwestować w tworzenie wyłącznie tzw. contentu użytecznego.

Przykładem podstrony przygotowanej przez nas specjalnie dla Architektów jest veka.pl/architekci/

Agnieszka Klepacka
Dyrektor handlowy Cormedia

Zobacz także

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *