tel: + 48 22 401 25 33    e-mail: sprzedaz@cormedia.pl

Aktualności

paź 20

Czym jest contentowa chałka i jak z niej korzystać?

Tak zwana chałka to jeden z wiodących trendów w tworzeniu i efektywnym wykorzystywaniu multicontentu. To nic innego jak przeplatanie ze sobą treści w różnych formatach.

Założeniem jest stworzenie angażującego contentu, odwołującego do treści już istniejących. Warunkiem podstawowym jest posiadanie wielu materiałów, które można wbudować w nowy temat. Chałka contentowa publikowana jest w formie wywiadu w ramach tzw. zasobów własnych marki. Może to być strona WWW, blog firmowy czy poradnik. Osoba udzielająca wywiadu jest swojego rodzaju przewodnikiem po obszernym materiale, w skład którego wchodzą treści pisane, video, animacje, podcasty, zdjęcia, linkowanie do powiązanych artykułów.

Od czego zacząć?

Punktem wyjścia jest wywiad. Udziela go ekspert, czyli ktoś, kto może być przewodnikiem po danym temacie. Bardzo ważne, aby to była osoba, która jest profesjonalistą, specjalistą w danej dziedzinie. Ma to znaczenie dla efektywności contentu.

Zadawane ekspertowi pytania mają zaspokoić zapotrzebowanie na wiedzę, informacje z danego obszaru. Wywiad powinien wyczerpać temat nakreślony w tytule. Dobrze skonstruowane pytania podzielą content na części. Mogą one stanowić śródtytuły, które zostaną podlinkowane.

Ekspert udzielający wywiadu, w swojej wypowiedzi powinien odwoływać się do istniejących już treści np. jakiegoś materiału video, który będzie można widgetować w artykule. Inne odwołanie może stanowić artykuł, który już istnieje i wiąże się z tym o czym mówi ekspert. W wywiad powinny być wplatane istniejące już materiały o danej tematyce.

  • Świetnie sprawdza się implementacja narzędzi takich, jak: kalkulatory, vizualizery, konfiguratory. Można zrobić to poprzez widget w treści wywiadu lub linkując do kanału YouTube lub vimeo.
  • Dzięki włączeniu w wywiad multicontentu powstały materiał będzie dużo bardziej atrakcyjny dla odbiorcy niż standardowy artykuł, czy wywiad. Rekomendujemy, aby osoba prowadząca wywiad występowała w nim z imienia i nazwiska. Nada to właściwą rangę tworzonemu contentowi.
  • Contentowa chałka jest idealnym narzędziem w recyklingu treści. Sprawna konstrukcja i wplecenie w odpowiedniej formie i miejscu – może dać im drugie życie. Dzięki temu formatowi możemy podbić ważne tematy, zagadnienia, dla których w przeszłości powstały dedykowane rozwiązania contentowe.

To rozwiązanie idealnie sprawdza się w działaniach SEO. Rozbudowana treść o dużej ilości znaków, mnogość odnośników, linków, fraz kluczowych i załączników w różnym formacie, świetnie wpływają na pozycjonowanie treści. Śródtytuły, które można niezależnie linkować – podnoszą efektywność strony w ramach SEO. Contentowa chałka pozwala się wyróżnić się marce na tle konkurencji, gdyż nie każda firma dysponuje dostateczną ilością treści do tego, aby stworzyć taką chałkę.

Jak wykorzystać contentową Chałkę?

Idealnie sprawdzi się we wspomnianej wyżej aktywności SEO. Dzięki oddzielnie linkowanym śródtytułom, materiał może być podstawą do stworzenia i publikacji nawet kilku edukacyjnych postów do mediów społecznościowych. Stanowi bardzo angażującą treść opartą na autorytecie eksperta i atrakcyjności wplecionego multicontentu. Taki wywiad to skarbnica wiedzy z wybranej dziedziny. Rekomendujemy wykorzystanie jej w ramach zasobów WWW marki. Chałka sprawdzi się w realizacji kampanii reklamowych o charakterze edukacyjnym. Może stanowić URL do którego będziemy odwoływać użytkowników pozyskanych w ramach aktywności reklamowej.

Dlaczego contentowa chałka jest skuteczna?

Ponieważ chałka wykorzystuje wszystko, co najbardziej wpływa na efektywność contentu:
Udział człowieka. W tym wypadku stawka jest dodatkowo podbita, gdyż wywiadu udziela ekspert, specjalista, autorytet
Użycie treści video. Filmy, animacje, videoanimacje
• Jest obszernym materiałem, wyczerpującym dany temat.
• Jest narzędziem wzajemnego linkowania i wykorzystania wielu formatów contentu
• Zawiera podlinkowane śródtytuły, które można niezależnie linkować na zewnątrz
• Zachęca użytkownika do interakcji (pozyskiwanie jakościowych leadów)

Autor: Agnieszka Klepacka
Dyrektor Handlowy Cormedia

Zobacz także

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *