Wielu marketerów, którzy zdecydowali się na działania oparte o content marketing nie do końca zdaje sobie sprawę, czym tak naprawdę jest idea marketingu treści. Spotykamy się z tym praktycznie na co dzień. Podchodzą do projektu podobnie jak na przykład do przygotowania kampanii reklamowej. Traktują tę aktywność jako jednorazowe działanie, które ma przynosić natychmiastowe wyniki.
Prawda jest jednak taka, że napisanie jednego czy dwóch tekstów nie jest jeszcze content marketingiem. W Cormedia definiujemy go jako długotrwały proces, którego wdrożenie powinno zostać zaplanowane ze sporym wyprzedzeniem. Praca w ramach takiego projektu polega na ciągłym dostarczaniu interesujących, angażujących treści, dzieleniu się swoją wiedzą i doświadczeniem. Taka aktywność to również stałe monitorowanie potrzeb odbiorców, które powinny być analizowane na bieżąco. Natomiast skutki wdrożenia i wykorzystania takiej strategii są odroczone w czasie. Wyniki naszej pracy będą widoczne dopiero po kilku miesiącach regularnego dostarczania treści. W strategii długofalowej aktywności, opartej o marketing treści odroczenie efektów takiego działania praktycznie nie ma znaczenia. Na pewno też nie jest powodem do rezygnacji z wykorzystywania content marketingu w komunikacji z potencjalnymi klientami. Najczęstszą przyczyną braku kontynuacji działań – jest niespełnione oczekiwanie, że działanie przełoży się na wymierne korzyści praktycznie od ręki.
Pamiętajmy, aby przed rozpoczęciem przygody z content marketingiem zaplanować ją jako działanie, które będzie się rozwijało w określonej perspektywie czasowej.
Działania contentowe prowadzimy m.in. dla takich firm, jak:
Adams – producent okien PVC i z aluminium zobacz przykładowy artykuł
VEKA Polska – producent profili okiennych
Beretta – producent kotłów grzejnych
Agnieszka Klepacka
Dyrektor Handlowy Cormedia