tel: + 48 510 089 880    e-mail: sprzedaz@cormedia.pl

Aktualności

cze 18

Grupa docelowa w content marketingu

Projektując komunikację opartą o content marketing – w pierwszej kolejności należy zrobić precyzyjne rozpoznanie grupy docelowej. Aby podjęte działania mogły być skuteczne trzeba wziąć pod uwagę następujące elementy:

• analizę preferencji grupy docelowej. Dobrze zdefiniowana grupa docelowa pozwoli uzyskać obraz tego, gdzie najczęściej „bywają” potencjalni odbiorcy contentu. Właśnie te miejsca warto wykorzystać do publikacji contentu (mogą to być serwisy branżowe, portale tematyczne, media społecznościowe, blogi, itp…). Dobrze dobrane miejsca emisji mają bezpośredni wpływ na skuteczność podjętych aktywności.
• język i sposób komunikacji musi być czytelny, zrozumiały i skierowany dokładnie do odbiorcy, który stanowi grupę docelową. Innym językiem będziemy komunikować się z architektem, programistą, dekarzem czy klientem indywidualnym. Personalizacja treści jest sprzymierzeńcem efektywności. Im więcej wiemy o użytkownikach, dla których przygotowujemy content, tym większe szanse, że działania o niego oparte będą skuteczne.
• kanały komunikacji – ich wybór powinien opierać się o te preferowane przez konsumentów. Dzięki temu przekaz zyska na wiarygodności, a tym samym na efektywności.
Dobre skomunikowanie z grupą docelową w działaniach z obszaru content marketingu, buduje i utrwala pozytywny wizerunek marki. Stanowi też podstawę wszelkiego rodzaju działań eksperckich.

Przykłady:

Dla firmy H+H przygotowaliśmy cykl filmów animowanych, będących przykładem skutecznego content marketingu – część z nich jest skierowana do wykonawców. Przykład poniżej:

Z kolei dla producenta profili okiennych firmy VEKA Polska zrealizowaliśmy filmy poradnicze skierowane do klienta indywidualnego. Przykład poniżej:

Więcej filmów animowanych dla VEKA Polska na: vimeo.com/vekapolska

Zobacz także

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *