tel: + 48 22 401 25 33    e-mail: sprzedaz@cormedia.pl

Aktualności

cze 27

Komunikowanie z niszą w grupie docelowej

We wszystkich działaniach content marketingowych widoczna jest grupa użytkowników, która stanowi niszę naszej komunikacji. Nisza ta jest wąską grupą odbiorów, wybierającą produkt/markę ze względu na konkretne cechy, czy korzyści jakie ich zastosowanie niesie.

Grupa ta jest zwykle specyficzna i wymaga specjalnego potraktowania. W moim doświadczeniu opiera się ono o podkręcenie personalizacji na tę właśnie niszę.

Jeśli obserwujemy, że przygotowane działania content marketingowe są niezwykle skuteczne w jakiejś wąskiej grupie np. osoby budujące domy energooszczędne – warto zwrócić się specjalnie do tej grupy odbiorców i optymalizować część emisji właśnie pod jej kątem. Musimy posiłkować się wiedzą – co dla takiej grupy jest ważne, na czym szczególnie jej zależy i na co zwracają uwagę. Promując kontent dotyczący wysokiej jakości drzwi tarasowych zapewniamy (już z poziomu zajawki), że sprawdzają się w domach energooszczędnych i pasywnych. Użyjemy parametrów, które o tym świadczą, czy badań, które to potwierdzają. Uwiarygodnienie w postaci konkretnych liczb – wpływa bardzo pozytywnie na efektywność działań w komunikacji z grupą niszową.
Wejście w tę grupę i zaspokojenie jej potrzeb oferowaną wiedzą, radą czy produktem, jest skutecznym zabiegiem marketingowym, wyróżniającym się dużą skutecznością.
Określenie niszy i dostosowanie produktu do jej wymagań, może przynieść zaskakująco dobre rezultaty w postaci wzrostu sprzedaży, zainteresowania i zaangażowania (konsumenci/użytkownicy chętnie polecają produkt, który wkomponował się w ich wyjątkowe oczekiwania i potrzeby).

Przykładem działań contentowych skierowanych do niszowej grupy odbiorców jest podstrona Dla Architektów na stronie producenta profili okiennych VEKA Polska. 

Tworzyliśmy projekt graficzny tej strony oraz content.

Tak tworzone treści będą miały realną wartość dla tej małej, ale konkretnej grupy klientów. Zbudują więź i zaangażowanie. Natomiast efekt wizerunkowy i brandingowy takiej komunikacji będzie wybiegał znacznie poza naszą niszę.

Agnieszka Klepacka
Dyrektor Handlowy Cormedia

Zobacz także

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *