tel: + 48 22 401 25 33    e-mail: sprzedaz@cormedia.pl

Aktualności

gru 18

„Coraz bliżej Święta”, czyli jak skutecznie sprzedawać prezenty w Internecie?

W okresie świąt Bożego Narodzenia, internetowe kampanie reklamowe są jednym z najskuteczniejszych sposobów na zwiększenie sprzedaży i zainteresowania klientów. Wiele firm decyduje się na wykorzystanie potencjału Google Ads, Programmatic, czy Social Media, aby dotrzeć do jak największej liczby użytkowników.

Trzeba pamiętać, że w okresie świątecznym klienci są bardziej skłonni do dokonywania zakupów, dlatego warto wykorzystać ten moment w roku i zachęcić ich do zakupów on-line.

Kampania świąteczna – banalnie prosta?

Wydawać by się mogło, że prowadzenie kampanii świątecznych jest banalnie proste, gdyż sprzedajemy w określonym czasie produkt, na który jest duże zapotrzebowanie. Należy jednak pamiętać, że taki sam lub podobny produkt, w tym okresie będą sprzedawać również nasi konkurenci. Ważne więc, aby przebić się z przekazem i dotrzeć do potencjalnych klientów. Służą temu dobrze dobrane kanały komunikacji oraz dedykowane, personalizowane kreacje reklamowe. Aby wszystko mogło zadziałać z najwyższą skutecznością należy zacząć od planowania, czyli od harmonogramu. Musi on zawierać informacje, o tym co będziemy sprzedawać, komu i w jakim okresie. Należy mieć na uwadze, że klienci zaczynają szukać pomysłów na prezenty znacznie wcześniej. W poprzednich latach wzrosty wyszukiwań na frazy: prezenty na święta, świąteczne prezenty, co na świąteczny prezent?, pomysły na prezent świąteczny – nasiliły się już w połowie października.

Termin kampanii

Dla efektywności podjętych działań kluczowym elementem będzie oczywiście termin, w którym kampania wystartuje. Do tego czasu należy precyzyjnie zdefiniować grupy docelowe kampanii, uwzględniając specyfikę okresu świątecznego.

Odpowiedni dobór fraz kluczowych

Przeglądając asortyment sklepu, należy wyodrębnić z niego produkty, które mogą stanowić prezenty świąteczne. Tworzymy z nich grupy i przyporządkowujemy odpowiednim frazom, jak na przykład: prezent dla babci na święta, prezent dla mamy, prezent pod choinkę dla chłopaka itp.

Efektywne treści reklamowe

Opracowując treści reklamowe do kampanii świątecznych, należy założyć oddziaływanie na emocje. Szczególnie dobrze w tym okresie sprawdzają się reklamy chwytające za serce i skłaniające do refleksji. Warto odwołać się do pozytywnych skojarzeń i świątecznego klimatu. Jeśli emocjonalny przekaz zostanie podparty benefitem sprzedażowym np. w postaci promocji to treść znacznie efektywniej przemówi do potencjalnych klientów.

Ograniczenie czasowe

Ważne, aby klient kupił tu i teraz, nie odkładając decyzji zakupowych. Świetnie sprawdza się tu funkcja odliczania czasu, dzięki której możemy informować o tym, ile dni zostało do Świąt. Na kreacjach warto stosować sformułowania typu: “zamów dziś”, “tylko teraz”, “tylko do…”.

Kody rabatowe

Klient dodaje produkty do koszyka i nie finalizuje zakupu? Być może szuka alternatywy w konkurencyjnych sklepach. Aby zminimalizować to zjawisko należy wykorzystać listę remarketingową na porzucone koszyki, kierując do klienta reklamę z kodem rabatowym, aby zachęcić go do powrotu na stronę i dokonania zakupu.

Wybór typu kampanii

Nie warto ograniczać się tylko do kampanii banerowych, tekstowych czy video, pamiętając o zasadzie, że im więcej punktów styku z marką, tym lepiej.

Skuteczne zarządzanie kampanią

Automatyzacja to tylko narzędzie i nie funkcjonuje w ten sposób, że po uruchomieniu kampanii wszystko będzie działo się samo. Okres świąteczny jest bardzo zmienny, tak w obszarze zachowań użytkowników, jak i konkurencji. Aby jakiekolwiek automatyczne strategie działały poprawnie, niezbędne są dane o konwersjach, a o te trudno na początku kampanii. Dlatego warto zacząć od ręcznego zarządzania reklamami na początkowym etapie kampanii.

Stworzenie modelu atrybucji

Decyzja zakupowa może trwać wiele dni i użytkownik wielokrotnie może wracać na stronę sklepu różnymi kanałami. Warto zatem śledzić na bieżąco najważniejsze ścieżki konwersji i porównywać najważniejsze modele atrybucji. Na tej podstawie można będzie podejmować decyzje o relokacji budżetu w kierunku najbardziej efektywnych ścieżek zakupowych.

Okres przedświąteczny jest dla wielu marek kluczowym sprzedażowo okresem w roku. W e-commerce warto się do niego dobrze przygotować, aby zmaksymalizować zyski i wyróżnić się na tle konkurencji. Dobrze zaplanowana kampania jest na to szansą. Warto zatem korzystać ze sprawdzonych praktyk, dzięki którym zrealizujemy zakładane cele sprzedażowe.

Agnieszka Klepacka
Dyrektor Handlowy Cormedia

Zobacz także

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *