tel: + 48 22 401 25 33    e-mail: sprzedaz@cormedia.pl

Aktualności

wrz 03

Tekst contenty a PR-owy, czyli waga contentu

Ile waży content? Około 2000-3000 znaków , czasem więcej… No i oczywiście dodać należy wagę zdjęć , bo bez nich treści Internet nie lubi…
Jednak waga contentu to przede wszystkim zawartość merytoryczna. Można napisać dobry tekst pod względem długości, konstrukcji, tytułu, śródtytułów, słów kluczowych, ale najważniejsze są konkrety.

Jaka zatem jest róznica między tekstem contentowym a PR-owym? Najogólniej mówiąc, tekst contentowy pokazuje przede wszystkim cechy użytkowe produktu, jego parametry, odpowiada na pytania dotyczące użytkowania np. kotła gazowego czy okien. Posługuje się konkretami, sprawdzoną wiedzą. Sam produkt , czyli np. model owego kotła, jest tylko przykładem.
Natomiast tekst PR jest pisany głównie pod kątem promocji danego produktu, – eksponuje jego nazwę, podkreśla zalety, treści są najczęściej obszerne, ogólnikowo traktują temat, nie ma tu konkretnych porad, informacji

Kiedy nie wystarczą teksty PR-owe, a kiedy trzeba wejść content?
PR to promocja konkretnych produktów czy usług. Idealnie, gdy firma ma teksty PR-owe, bo są one doskonałą bazą do tworzenia treści contentowych. Jednak by budować świadomość marki, a przecież o to chodzi w content marketingu, trzeba być widocznym w sieci, a z kolei, żeby być widocznym w sieci trzeba być widocznym w wyszukiwarkach. Weźmy za przykład treści, które dotyczą jednego z naszych klientów – firmy VEKA Polska. Użytkownicy rzadko wyszukują haseł typu: Najnowsze kolory profili VEKA. Raczej są to hasła Czy profile PVC mogą być kolorowe albo nawet po prostu: Jakie kolory mają profile PVC.
Dlatego tekst contentowy musi wspierać teksty PR i odwrotnie.

Więcej na temat treści contentowych i ich znaczenia dla firm – na filmie, będącym zapisem LIVE z Joanną Zawadzka, która w Cormedia od wielu lat z powodzeniem zajmuje sie tworzeniem treści contentowych.

Zobacz także

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *