tel: + 48 22 401 25 33    e-mail: sprzedaz@cormedia.pl

Aktualności

mar 29

Analiza rynku reklamowego – w jakim kierunki idziemy

Tworzenie dobrych serwisów to przede wszystkim praca nad treścią, jej wartością merytoryczną, dbanie o to, by dostarczyć internautom solidną wiedzę, inspiracje, pomóc w wyborach i w podejmowaniu właściwych decyzji.

www_blog

Jakość jest więc najistotniejszym elementem, o jaki powinni dbać wydawcy, by uzyskać dobre pozycje w wyszukiwarkach, a tym samym skupiać wokół swoich serwisów jak najwięcej użytkowników.
To samo dotyczy reklam, jakie pojawiają się na serwisach. Niezależnie od form reklamowych, wyznacznikiem jest ich wysoka jakość i odpowiednia dystrybucja.

Wysoka jakość reklam
Reklamy jakościowe są dziś czymś więcej niż tylko reklamą. Dają praktyczną wiedzę, są użyteczne i inspirujące. Aby były jak najskuteczniejsze, trzeba je wiązać z dobrze dopasowanym i atrakcyjnym contentem. Dlatego też świetnie sprawdzają się wszelkiego rodzaju projekty content marketingowe oraz formaty natywne. Skuteczna reklama jest dziś integralną częścią serwisu, w którym jest wyświetlana, angażuje, uczy, instruuje użytkowników.

Jakie formy reklamowe należą do najskuteczniejszych
Użytkownicy Internetu mają coraz większe oczekiwania, dlatego też takie formaty jak video, wszelkiego rodzaju animacje oraz prezentacje z możliwością interakcji staja się bardzo skuteczne. Formaty angażujące i te o charakterze edukacyjnym sprawdzają się doskonale. Z doświadczeń agencji Cormedia wynika, że wysoką skuteczność mają:
* poradniki – przykład Poradnik VEKA poradnik.veka.pl/
* fototapety z galerią inspiracji/realizacji
* screeningi
* wizualizery
* hasła linkujące
Trzeba jednak pamiętać, że reklama graficzna (billboardy, skyscrapery itp.) jest nadal najpopularniejszą formą ze względu na niskie koszty – zarówno produkcji, jak i zakup powierzchni. Spada jednak jej efektywność, zgodnie z zasadą, że to co tanie na ogół jest niskiej jakości. To powód, dla którego reklamodawcy szukają innych lepszych rozwiązań czyli właśnie reklamy video, content marketingu czy reklamy natywnej. Agencje takie jak Cormedia, tworząc strategie dla Klientów kładą duży nacisk na te najskuteczniejsze rozwiązania.

Czego oczekują reklamodawcy od wydawców
Przede wszystkim kompleksowych rozwiązań – począwszy od przygotowania form reklamowych, poprzez obsługę techniczną kampanii, jej optymalizację, po rozliczenie oraz raportowanie. Dlatego też reklamodawcy chętnie powierzają swój budżet jednej firmie, która zapewni kompleksową obsługę, zamiast działać z wieloma mniejszymi partnerami. W przypadku współpracy z jedną firmą, taką jak Cormedia, reklamodawca może do minimum ograniczyć swoje zaangażowanie w projekt. Za negocjacje, nadzór nad realizacją, rozliczenia bierze odpowiedzialność agencja.

Przynależność do sieci reklamowej – korzyści dla wydawcy
– Działanie na większą skalę – sieć reklamowa, dysponując powierzchnią wielu serwisów jest w stanie ubiegać się o większe budżety reklamowe niż pojedyncza witryna.
– Sieć reklamowa prowadzi działania marketingowe promujące jej ofertę oraz ofertę poszczególnych serwisów.
– Sieć posiada własny dział sprzedaży, który aktywnie pozyskuje klientów, zarówno tych bezpośrednich, jak i agencje oraz domy mediowe. Pracownicy działu sprzedaży uczestniczą w imprezach targowych, konferencjach, spotykają się z klientami na terenie całego kraju.
– Sieć reklamowa jako przedstawiciel witryny sprzedaje jej powierzchnię reklamową po możliwie najlepszych cenach. Prowadzi przejrzystą politykę cenową w stosunku do wszystkich nabywców, a rabaty są zależne od historii współpracy.
– Wiarygodne badanie powierzchni reklamowej – witryna w ramach współpracy zostaje bezpłatnie objęta badaniami Gemius Traffic i Gemius Megapanel PBI (to obowiązujący na polskim rynku standard pomiaru powierzchni reklamowej).
– Witryna otrzymuje bezpłatny dostęp do adserwera i kody emisyjne do wyświetlania reklamy na swojej powierzchni. Dzięki adsewerowi wydawca może sam zarządzać reklamami swoich klientów oraz dostarczać im szczegółowych i wiarygodnych raportów z emisji reklamy.
– Wydawca otrzymuje w ramach współpracy bezpłatną pomoc techniczną przy obsłudze adserwera, wstawianiu kodów emisyjnych oraz badań Gemius Traffic i Megapanel PBI.
– Wydawcy mogą liczyć na wsparcie biznesowe agencji. Mając wieloletnie doświadczenie na rynku, wiemy czego szukają reklamodawcy i jakie firmy chętnie działają w Internecie, możemy więc wskazywać witrynom kierunki rozwoju (jakie działy wzmocnić, o jakie tematy rozbudować serwisy). Nadzorujemy też sposób emisji reklam i wskazujemy najefektywniejsze miejsca na serwisie.

Prognozy rozwoju internetowej branży reklamowej
Przyszłość reklam wiąże się ze wzrostem popularności contentu video. W dużej mierze formaty będą wykorzystywały animacje 2D i 3D w połączeniu z filmami realnymi. Wciąż w trendach utrzymują się wszelkiego rodzaju działania content marketingowe i oparte o reklamę natywną. Duża część tortu reklamowego jest konsumowana przez programmatic, który jest alternatywą dla tradycyjnych modeli emisji i zakupu. Z tego rozwiązania korzystają raczej większe firmy i traktują je bardziej jako rozwiązanie zasięgowe niż jakościowe. Wśród klientów branży budowlanej rozwiązanie to nie znalazło uznania i stanowi na dziś mały zakres aktywności w tym obszarze.

Zobacz także