tel: + 48 22 401 25 33    e-mail: sprzedaz@cormedia.pl

Aktualności

gru 07

Catering dietetyczny – subskrypcja na zdrowie!

W ostatnim czasie rynek cateringów dietetycznych w Polsce niebywale się rozrósł i przeszedł niezwykłą ewolucje. W ciągu raptem kilku lat pojawiły się setki nowych firm, które oferują diety pudełkowe z bezpośrednim dowozem do klienta. To już nie tylko wygoda, ale i nowa moda, która wpisuje się w kanony zdrowego stylu życia!

Grono odbiorców cateringów stale się powiększa. Dotychczas korzystały z nich tylko osoby będące na diecie, lub uprawiające sport. Obecny trend na zdrowe i ekologiczne odżywianie spowodował, że firmy cateringowe wprowadzają do swoich ofert coraz to nowsze diety. Standardem stały się te dla osób, które zmagają się z alergiami pokarmowymi i problemami trawiennymi – czyli tzw. diety bez glutenu i laktozy, diety dla osób cierpiących na insulinooporność, a nawet chorujących na cukrzycę.
Cateringi dietetyczne jeszcze bardziej zyskały na popularności, kiedy zaczęliśmy się zmagać z pandemią wirusa Covid-19. Gdy zostaliśmy zamknięci w domach, i nie mieliśmy możliwości wybrania się na tzw. obiad na mieście, to właśnie one ratowały naszą dietę. Stały się niejako „restauracjami na dowóz”.

Kto na diecie

Z „diet pudełkowych” korzystają osoby pracujące w korporacji i chcące zaoszczędzić czas na przygotowywanie posiłków, osoby aktywne fizycznie oraz Ci, którzy po prostu chcą zachować zdrową dietę i szczupłą sylwetkę.
Konkurencja firm z tej branży, na ten moment jest tak ogromna, że wybór posiłków dostosowanych do naszych indywidualnych potrzeb jest coraz szerszy. Obecnie możemy sami wybierać menu, godziny dostaw oraz sposób zapakowania potraw.
Diety, które cieszą się największym uznaniem to – dieta SIRT, Post Doktor Dąbrowskiej, diety vege, gluten free i lactose free oraz diety o niskim indeksie glikemicznym.

Coraz częściej cateringi dietetyczne reklamują swoje produkty w sieci. Konkurencja dodatkowo spowodowała, że stawiają na różnego rodzaju promocje. Bardzo popularne stały się tzw. zestawy próbne/testowe poszczególnych diet. W ten oto sposób konsument ma szansę spróbować, czy aby na pewno posiłki przypadną mu do gustu. Zamawiając dietę pudełkową niejednokrotnie mamy też możliwość skorzystania z porady dietetyka. To duże udogodnienie, zwłaszcza dla tych, którzy nie do końca wiedzą na jaką dietę się zdecydować i jak dostosować kaloryczności.
Największym zainteresowaniem cieszą się marki, które stawiają na świeże, ekologiczne oraz sezonowe produkty. Dla klientów jest to bardzo ważny aspekt – daje poczucie pewności, że wybierają zdrowe posiłki, odpowiednio zbilansowane, dostarczające odpowiednią dawkę witamin oraz energii
Współczesne trendy mają ogromny wpływ na nasze życie, ale i to, co mamy na talerzu!
„Diety pudełkowe” to już nie tylko 5 posiłków szczelnie zapakowanych w pudełeczka. To nowy trend, który zdominował społeczeństwo. Polacy chcą prowadzić zdrowy styl życia i godzić go z natłokiem codziennych spraw i obowiązków. Z pewnością catering dietetyczny jest tym, co to zadanie znacznie ułatwi.

Jak skutecznie pozyskiwać klientów?

Jedną z najbardziej efektywnych form promocji jest aktywność digitalowa. Firmy cateringowe bardzo chętnie korzystają z social media. Prowadzą regularną komunikację za pośrednictwem profili firmowych, jak również wspomagają sprzedaż diet – płatną promocją w mediach społecznościowych.
Wykorzystują działania w ramach e-commerce, reklamę elastyczną, dynamiczną, remarketing oraz działania w wyszukiwarce Google. Takie zaangażowanie środków budżetowych przekłada się na zrost sprzedaży on-line.

Podobnie jest w przypadku targetowanych emisji mailingowych. Wysyłka odbywa się do byłych, aktualnych i potencjalnych klientów. Planowana jest zazwyczaj jako działanie cykliczne. Najlepiej sprawdza się w przypadku promocji.

Inną formą pozyskiwania potencjalnych klientów w Internecie jest udział w tzw. porównywarkach cateringów dietetycznych. Dzięki nim firmy cateringowe mogą aktywnie pozyskiwać nowych klientów.

Z naszego doświadczenia wynika, że działania w ramach e-commerce świetnie sprawdzają się w sprzedaży różnego rodzaju diet, nawet tych z możliwością precyzyjnej personalizacji posiłków. Wszystkie udogodnienia dotyczące łatwości zamówienia, dopasowania terminu dostawy, wykluczeń w dietach – są tym, co może stanowić o ich przewadze konkurencyjnej. Graczy reklamowych z tego obszaru jest bardzo wielu. Aby sprzedawać diety w Internecie, nie wystarczy już wyłącznie dobra strona WWW ze sklepem. Trzeba pomyśleć o właściwych ścieżkach, które zaprowadzą do niej potencjalnego klienta.

Autor: Marta Ucińska – Project Manager w Cormedia

Zobacz także

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *