tel: + 48 22 401 25 33    e-mail: sprzedaz@cormedia.pl

Aktualności

gru 03

Bądź na czasie, czyli jak i kiedy aktualizować treści contentowe

Jak często trzeba aktualizować treści contentowe, które znajdują się na stronie www? Czy to wpływa na pozycjonowanie strony?

Co najważniejsze teksty contentowe muszą być przyjazne wyszukiwarkom, więc na pewno trzeba je modyfikować, dostosowywać do najnowszych wymogów. Content to żywy organizm, dlatego tak ważne, by firmy miały unikalne treści na swoich stronach www – np. w formie poradnika. Wtedy w każdej chwili można je aktualizować. Nie tylko ze względu na wymagania wyszukiwarek, ale na zmiany technologii, norm technicznych czy parametrów. Weźmy np. branże okienną. Do końca 2020 roku obowiązywał współczynnik przenikania ciepła Uw maksymalnie 1,1 W/m2K. Od 2021 roku wchodzą nowe normy – współczynnik Uw może mieć max 0,9 W/m2K. Zatem należy zajrzeć do treści, jakie znajdują się na stronie www i uaktualnić tę informację. To jest wielka zaleta Internetu – to żywy twór, który podlega modyfikacji.
Jak często należy robić takie uaktulnienia? Po pierwsze wtedy, gdy jest potrzeba dostosowania do nowych trendów. Po drugie, kiedy zmienia się oferta firmy, są wprowadzane nowe produkty czy nowe technologie.
Jak często powinno się dodawać nowe treści? Im częściej, tym lepiej. Na stronach firmowych najlepiej chociaż 2-3 razy w miesiącu, by strona żyła. Optymalnie będzie raz w tygodniu, ale biorąc także pod uwagę informacje o rekrutacji, wydarzeniach firmowych, nowych produktach.

Czy każda branża nadaje się do tego, by tworzyć dla niej content?

Wg mnie branża nie ma tu znaczenia. Mówi się, że dobry redaktor potrafi napisać o wszystkim. I nie znaczy to oczywiście, że zna się na wszystkim. Najważniejsze, żeby potrafił stworzyć taki przekaz, który będzie zrozumiały i merytoryczny dla określonej grupy odbiorców. Ja przygotowuję treści dotyczące ogrzewania, materiałów budowlanych, okien, drzwi, szlabanów czy klimatyzacji. Zdarzają się i teksty lżejsze o oświetleniu czy modzie…
Redaktor piszący content musi dobrze zrozumieć tematykę, uzyskać jak najszerszą wiedzę od ekspertów w danej dziedzinie, napisać tekst, który będzie zrozumiały, merytorycznie sprawdzony przez fachowców, a do tego tak skonstruowany, by spełniał wymagania Internetu oraz SEO. Równie ważne, a może najważniejsze, by odbiorca miał poczucie, że dobrze trafił.

Autor: Joanna Zawadzka redaktor Cormedia

Zobacz także

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *