tel: + 48 22 401 25 33    e-mail: sprzedaz@cormedia.pl

Aktualności

mar 12

Czym jest Copywriting sprzedażowy?

Copywriting polega na tworzeniu treści zgodnie z indywidualnym zamówieniem i preferencjami klienta. Realizowany jest po to, aby spełnić założone cele marketingowe. Jeśli docelowym efektem takich tekstów ma być sprzedaż – mówimy wówczas o copywritingu sprzedażowym.

Jak każda treść, która ma osiągnąć określony cel, rządzi się kilkoma podstawowymi zasadami, które stanowią o nieodłącznych cechach skutecznych tekstów.
Podstawowe zasady stanowiące o skuteczności Copywritingu sprzedażowego:

  1. Używamy języka korzyści
    Jest to najważniejszy element copywritingu sprzedażowego. Język korzyści polega na przedstawieniu produktu lub usługi w taki sposób, by poinformować odbiorców o konkretnej wartości, jaka wynika z dokonania zakupu. Język korzyści to rozwiązanie, które zmusza do tego, by myśleć jak klient, postawić się na jego miejscu w momencie podejmowania decyzji zakupowej.
    Ważne, aby w prezentowanej ofercie potencjalny klient widział realną korzyść. Świetnie sprawdza się informacja o problemach, jakie rozwiązuje oferowany produkt lub usługa. Takie zobrazowanie korzyści jest najważniejszym czynnikiem, który wpływa na zaciekawienie, zainteresowanie i ostatecznie podjęcie decyzji zakupowej. Tworząc treści, należy jasno przedstawić praktyczne korzyści płynące z określonego wyboru i zakupu.
  2. Postaw na call-to-action
    Wezwanie do działania, nazywane skrótem CTA (call-to-action) – to końcowa, tzw. zamykająca informacja, skierowana bezpośrednio do odbiorców. Zachęca do podjęcia określonej akcji. Znane są pod postacią powszechnie stosowanych haseł „kup teraz!”, „zamów dziś”, „zadzwoń teraz” albo „sprawdź ofertę!”. Istnieje naprawdę wiele możliwości, by zawrzeć zachęcające CTA w tekście. Wśród najczęstszych metod znajduje się wytworzenie presji czasowej, np. „Dodaj produkt do koszyka w ciągu 10 minut, a drugi produkt otrzymasz GRATIS!”, „Zamów teraz na kwotę….. a dostaniesz rabat 20% na następne zakupy” itp.
    Innym sposobem jest przedstawienie tzw. społecznego dowodu słuszności, np. „Już 50 000 kobiet korzysta z tego kremu odmładzającego – dołącz do nich i pozbądź się zmarszczek”
    Jeszcze inna metoda to tworzenie dodatkowych korzyści/benefitów np. „Dokonaj zamówienia na kwotę powyżej 150 zł i ciesz się darmową dostawą!”. Call-to-action jest nie tylko zachętą, ale także bardzo intuicyjną instrukcją, która informuje, w jaki sposób skorzystać z oferty.
  3. Precyzyjne targetowanie
    Skuteczne przekazy cechują się tym, że są kierowane do precyzyjnie wyselekcjonowanej grupy odbiorców. Żaden tekst nie jest efektywny sam z siebie, lecz tylko w nawiązaniu do osób, które go czytają. Dopasowany komunikat jest zatem kolejnym elementem copywritingu sprzedażowego. Z naszego doświadczenia wynika, że nie uniwersalny, lecz indywidualny charakter treści jest kluczem do efektywności. Warto więc tworzyć takie treści, które odpowiadają profilowi i potrzebom odbiorców. Dzięki ściśle dopasowanym treściom zyskamy zainteresowanie oraz zaangażowanie, które może przekuć się na sprzedaż.
  4. Tworzenie wartościowych treści
    O tym, dlaczego warto tworzyć takie treści, nie trzeba dużo pisać. Pismo jest podstawowym nośnikiem informacji, które przekonuje klientów w podejmowaniu decyzji zakupowych. Odpowiednie teksty mają duży potencjał w zwiększaniu wyników sprzedażowych. Szczególnie ważne jest to w e-commerce, gdzie opisy produktów są podstawowym narzędziem budowania zainteresowania ofertą. Właściciele sklepów internetowych często zastanawiają się czy słowo pisane może mieć tę samą moc, co profesjonalna pomoc ekspertów/doradców w sklepie stacjonarnym. Klient korzystając z e-sklepu, widzi treści i zdjęcia, więc to właśnie content pełni rolę internetowego handlowca. Oczywiście wartość tekstów zależy od ich jakości, a w e-commerce ma to bardzo wymierny charakter.
    Copywriting sprzedażowy w czasie tak intensywnego rozwoju rynku e-commerce, stał się jednym z kluczowych narzędzi optymalizujących sprzedaż. Tworzenie treści, których celem jest zachęcanie/nakłanianie odbiorców do skorzystania z oferty jest dziś wręcz niezbędnym zabiegiem. Duża konkurencja wymusza większe zaangażowanie i stałe podnoszenie kompetencji w tym obszarze. Zastosowanie wymienionych wskazówek może znacząco przyczynić się do uzyskiwania lepszych wyników sprzedażowych.

    Agnieszka Klepacka – Dyrektor Handlowy Cormedia

Zobacz także

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *