tel: + 48 22 401 25 33    e-mail: sprzedaz@cormedia.pl

Aktualności

lis 16

Budowanie świadomości marki poprzez zaangażowanie

By coś zbudować, trzeba się zaangażować. No właśnie. Zaangażowanie w procesie budowania świadomości marki jest konieczne. Jak i za pośrednictwem czego je generować?

Po pierwsze przez tzw. angażujące treści

Content w dzisiejszych czasach jest dla użytkowników Internetu bardzo istotny. Im bardziej ich angażuje, tym więcej czasu spędzają na konsumpcji treści, w tym również reklamowych. Właśnie dlatego tak szalenie istotne jest, by tzw. zajawka/reklama, jak również treść docelowa były atrakcyjne dla użytkownika. Atrakcyjne to znaczy angażujące. Dające odpowiedź na jakieś pytanie, zachęcające do interakcji, inspirujące do dalszego zgłębiania tematu, czyli korzystania z tzw. treści powiązanych, zachęcające do nawiązania relacji w ramach mediów społecznościowych itp… Wywołanie takiego zaangażowania kreuje świadomość marki w obszarze eksperckim, doradczym, profesjonalnym. Marka to ekspert, który chętnie dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem. Zapraszając użytkownika do swojego środowiska zachęca do interakcji na wielu płaszczyznach. Kreuje się jako firma otwarta i słuchająca swoich potencjalnych klientów.
Inną kategorią tworzenia treści, które angażują są tzw. treści oferujące profity, które zwykle wiążą się z pozostawieniem po sobie śladu. Może to być subskrypcja np. newslettera, pobranie kodu rabatowego, rejestracja jako potencjalny klient, wypełnienie formularza kontaktowego itp. Ten rodzaj zaangażowania wpływa na budowanie świadomości marki, jako tej, która wychodzi naprzeciw użytkownikom dając coś za coś. Dostaniesz rabat, ale wyraź zgodę na dostarczanie materiałów marketingowych. Generujemy przy tym zaangażowanie użytkownika, budujemy świadomość marki, ale nie do końca możemy wierzyć, że jego zaangażowanie jest autentyczne. W tych okolicznościach marka może być odbierana głównie jako tzw. dawca.

Po drugie dobrze dobrany przekaz reklamowy

Poza inwestowaniem w atrakcyjny i angażujący content, warto część budżetu przeznaczyć na reklamę natywną współgrającą z contentem strony.
W przypadku kampanii świadomościowej w Internecie warto wspomnieć o tzw. Precision Marketingu, który zyskuje ogromną popularność. Marketing precyzyjny to w dużym uproszczeniu emisja kreacji do konkretnego ciasteczka (cookie) zapisanego na komputerze. Zaletą tego rozwiązania jest minimalizowanie strat mediowych poprzez niemalże idealne dopasowanie kampanii do potrzeb i preferencji odbiorcy.

Dzieje się tak dzięki coraz bardziej powszechnym metodom agregacji wszelkiego rodzaju danych – pochodzących zarówno z kanałów własnych, jak i z platform zewnętrznych. W ramach aktywności świadomościowej warto wdrożyć różnego rodzaju akcje content marketingowe, pozwalające na generowanie zaangażowania konsumenckiego np. współpraca z influencerami, płatne kampanie w mediach społecznościowych (w tym również oparte o content video), organizacja konkursów.

Umiejętnie zaplanowana kampania w Internecie dobrze wpływa na budowanie świadomości danej marki, produktu czy oferty. Żeby osiągać efekty, zawsze należy pamiętać o analizie grupy docelowej, aspektach efektywnościowych czy zmieniających się dynamicznie preferencjach użytkowników w sieci. Należy też pamiętać, że sukces takich działań nie zależy tylko od wielkości budżetu czy zaangażowanych w kampanię znanych twarzy – obecnie to właśnie szeroko rozumiana analityka i oparta o nią optymalizacja działań ma decydujące znaczenie.

Tak więc, jeśli chcecie budować świadomość marki zadbajcie koniecznie o content i reklamę, które będą w stanie generować zaangażowanie użytkowników stanowiących tzw. grupę celu! Świadomy użytkownik, to taki, który może stać się w przyszłości ambasadorem marki. A na pozyskaniu takich użytkowników markom zależy najbardziej.

Autor: Agnieszka Klepacka dyrektor handlowy Cormedia

Zobacz także

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *