tel: + 48 22 401 25 33    e-mail: sprzedaz@cormedia.pl

Aktualności

Sie 19

Czy teksty contentowe są tym samym co teksty PR-owe?

Tym razem poruszamy tematykę tekstów pisanych do Internetu na zamówienie Klienta. Bardzo często, gdy rozmawiamy z naszym Klientami o tekstach contentowych spotykamy się ze stwierdzeniami: my mamy już content, jest dużo tekstów PR-owych, więcej raczej nowych nie potrzebujemy.

W tym momencie warto wytłumaczyć różnice między tekstami PR-owymi a contentowymi. Ten pierwszy ma wypromować produkt/usługę opisując ich zalety i korzyści, jakie będzie miał użytkownik. Natomiast content skupia się przede wszystkim na wiedzy merytorycznej, na edukacji odbiorców, a przy okazji pokazuje produkt/usługę jako przykład w praktyce.

Tekst PR

Główny cel tekstu PR-owego to wyeksponowanie zalet produktu czy usług, podkreślenie cech wyróżniających na tle oferty branżowej. Dlatego już w tytule i leadzie pojawia się nazwa produktu czy firmy. Teksty PR-owe – to jest istotne:

  • bardzo wyraźnie eksponują zalety produktu
  • są na ogół obszerne, ogólnikowo przedstawiające temat
  • pojawiają się w nich ogólne „ozdobne” stwierdzenia typu: … to kwintesencja nowoczesnej technologii i doskonałego projektowania…
  • nie ma w nich konkretnych porad, a jedynie chodzi o ogólne zainteresowanie Czytelnika tematem czy produktem
  • mają na ogół niewiele merytorycznych informacji edukujących odbiorcę

Przykłady tekstów PR-owych:
Okna panoramiczne Schuco

Płytki elewacyjne Stegu

Tekst contentowy

W tym wypadku już tytuł i lead są tak konstruowane, by nie sugerowały tekstu o konkretnym produkcie. W tekście contentowym istotne są jak najciekawsze merytoryczne informacje, które zaciekawią artykułem i zachęcą do dalszego czytania. Dopiero w dalszej części artykułu są wplecione informacje o produkcie jako konkretnym przykładzie obrazującym dany temat.

Teksty contentowe – to jest istotne:

  • ich celem jest przede wszystkim przekazanie dobrych merytorycznie treści powiązanych z daną grupą produktów, które firma chce promować
  • w tytule i leadzie nie zamieszcza się nazwy firmy, ani konkretnego produktu
  • opis zalet produktu jest wpleciony w tekst merytoryczny, poradniczy dotyczący danej branży
  • są krótkie (ok. 2000-2500 znaków), bardzo konkretnie przedstawiające temat
  • zamieszcza się w nich konkretne porady, odpowiadające na często zadawane przez Internautów pytania
  • zawierają wiele treści merytorycznej w skondensowanej formie

Przykłady tekstów contentowych:
Poradnik VEKA Jaki kolor okien wybrać?

Instalacja grzewcza – co sprawdzić przed zimą

Jak szczelne powinny być okna?

autor: Joanna Zawadzka – redaktor w Cormedia



Zobacz także

Komentarze

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *