tel: + 48 22 401 25 33    e-mail: sprzedaz@cormedia.pl

Aktualności

kw. 21

Wykorzystanie animacji w Social Media

Animacja w Social Media, to krótkie video stworzone za pomocą programu komputerowego lub internetowego. Najważniejsze cechy: krótki czas trwania, animowane ruchome elementy i przyjazny ton. Dziś, animacje to ekonomiczny sposób na zwiększenie zasięgu postów i zaangażowania użytkowników.

Animacje dla budowania zasięgu

Gdyby prześledzić na przestrzeni lat Social Media i aktywności w nich pojawiające się, widać, że sposób dostarczania contentu ewoluuje z roku na rok. Choć sami tworzymy te sposoby, to jednak nie mamy wpływu na to, jak się zmieniają. Firmy takie, jak Facebook i Instagram rozwijają swoje algorytmy, przez co zmieniają się metody zwiększania zasięgu określonych treści publikowanych w Internecie.
Aktualnie media społecznościowe skupiają się na dotarciu właśnie poprzez video i animacje, bo jak słusznie zauważono – są one dużo chętniej i częściej oglądane niż zdjęcia.
Rozwój serwisów społecznościowych oraz coraz większa ilość contentu, jaki pojawia się w SM, to nie lada wyzwanie dla specjalistów tej branży na całym świecie. Jak zaplanować skuteczną kampanię skierowaną do użytkowników, kiedy robi to coraz więcej osób i firm, na coraz więcej sposobów?

Animacje – skuteczna komunikacja w Social Media

Dlaczego animacje stają się tak ważnym elementem komunikacji w Social Media?
Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na fakt, że wkraczamy w erę tak zwanego „śmieciowego contentu”, przez który coraz trudniej przebić się z wartościową treścią, a co dopiero zwiększyć sprzedaż. Dzięki ruchomym elementom jesteśmy w stanie przykuć uwagę użytkownika i nie rzadko zatrzymać go na dłuższą chwilę. Dzieję się tak, ponieważ elementy ruchome nasz mózg zdecydowanie lepiej wyłapuje, niż statyczne nieruchome grafiki. Dzięki temu nawet tekst wjeżdżający na grafikę już w pierwszym momencie zwiększa nasze szanse na zauważenie postu przez więcej osób, niż w przypadku zdjęcia.

Statystyki video

Jak pokazują statystyki dotyczące video w Internecie – taka forma przedstawienia treści ściąga nawet o 300% więcej ruchu, a więc i potencjalnych nabywców produktu. Ponadto 85% konsumentów oczekuje od marek więcej contentu video, a 64% konsumentów częściej robi zakupy po obejrzeniu video produktu na kanałach Social Media marki.
I choć te dane dotyczą głównie realnych filmów, które trwają nawet do kilku minut, to warto zwrócić uwagę, że tego rodzaju content napędza sprzedaż i zwiększa zasięgi.
Jednocześnie tworzenie realnego video z produktem wymaga czasu i często niemałych nakładów finansowych – i w tym momencie wchodzi animacja, której koszt i czas przygotowania jest niewielki, a efektywność widocznie większa, niż w postach ze statycznymi grafikami.
93% Social Media specjalistów używa wideo, a 73% specjalistów współpracujących z innymi firmami uważa, że video marketing pozytywnie wpływa na ROI – wskaźnik rentowności działań firmy.

Animacje video w Cormedia

Pracując z klientami naszej agencji Cormedia, tworząc posty na ich kanały społecznościowe, część z nich wykonuję właśnie w formie animacji. Wjeżdżające elementy na zdjęcie, ruchomy tekst czy poruszające się piktogramy – to elementy, które dają wymierne korzyści. Widzimy to patrząc na liczbę reakcji czy zasięgi postów.
Zauważyliśmy, że najlepsze wyniki dają naturalne zdjęcia/boomerange zrobione przez nas w studio. Te zdjęcia poddajemy obróbce, a następnie dodajemy do nich elementy animowane.

Autor: Mateusz Skarbek – Social Media Specialist

Zobacz także

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *