tel: + 48 22 401 25 33    e-mail: sprzedaz@cormedia.pl

Aktualności

paź 24

Femvertising, czyli jak zaplanować skuteczną kampanię digital skierowaną do kobiet

Planowanie skutecznej, internetowej kampanii reklamowej, skierowanej do kobiet wymaga zrozumienia ich potrzeb, zachowań i preferencji. Dlatego współczesnym marketerom z pomocą przychodzi Femvertising.

Słowo Femvertising jest na top liście w słowniku marketingowymi. Reklamy skierowane do kobiet pojawiają się coraz częściej i podbijają serca milionów konsumentek. Kobiety lubią czuć, że przekaz jest kierowany właśnie do nich. Im bardziej spersonalizowany, tym skuteczniejszy.

Femvertising od 2014

Termin Femvertising oznaczający komunikację skierowaną do kobiet, pojawił się w 2014 roku i zawojował świat reklamy. W Polsce dopiero się rozkręca, ale w Stanach Zjednoczonych możemy podziwiać prawdziwy wysyp kreacji reklamowych, które swoim przekazem docierają do kobiet, odnoszą się do ich problemów, budują w nich poczucie siły i sprawczości. Ważne jest aby wypracować najbardziej efektywne praktyki w docieraniu do kobiet z ważnymi przekazami, nie tylko komercyjnymi. Znane światowe marki kosmetyczne, odzieżowe, spożywcze czy sportowe od dawna praktykują z tego typu spersonalizowaną komunikacją i odnoszą na tym polu duże sukcesy.

Od czego zatem zacząć? Jak podejść do zaplanowania kampanii digital, której odbiorczyniami będą właśnie kobiety?

Kilka kroków, które mogą pomóc w planowaniu kampanii

1 – Zdefiniuj cele

Przede wszystkim, określ, co chcesz osiągnąć dzięki tej kampanii reklamowej. Czy chcesz zwiększyć sprzedaż, zbudować świadomość marki, pozyskać nowe klientki czy coś innego? Cele powinny być mierzalne i realistyczne.

2 – Zbadaj grupę docelową kobiet, do których chcesz dotrzeć

Zrozumienie swojej grupy docelowej jest kluczowe dla skutecznej kampanii reklamowej, szczególnie w digitalu. Zbadaj jej potrzeby, zachowania i preferencje zakupowe. W ten sposób będziesz mógł stworzyć przekaz reklamowy, który odpowie na ich potrzeby, trafi w preferencje i zostanie zapamiętany.

3 – Wybierz odpowiednie kanały

Wybierz kanały, które najlepiej pasują do grupy docelowej kobiet Twojej kampanii. Dowiedz się z jakich mediów społecznościowych korzystają kobiety z danej grupy docelowej. Czy korzystają z Facebooka, Instagrama, LinkedIn? Czy używają wyszukiwarek internetowych, Czy korzystają z YouTube? Wybierz kanały, które są najbardziej efektywne w wybranej grupie docelowej. Zwróć uwagę na demografię, gdyż jest ona kluczowa w doborze kanałów komunikacji.

4 – Stwórz przekaz reklamowy

Stwórz przekaz reklamowy, który trafi w potrzeby wybranej grupy docelowej kobiet. Powinien on być atrakcyjny wizualnie i łatwy do zapamiętania. Musi być nie tylko zrozumiały, ale powinien też odpowiadać preferencjom i oczekiwaniom kobiet, do których jest kierowany. Tylko wówczas będzie skuteczny i doprowadzi do realizacji zakładanych w kampanii celów. Kreując przekaz reklamowy do wybranej grupy kobiet warto zorientować się na co zwracają uwagę przy wyborze produktów czy usług z danej kategorii i jaka kolorystyka kreacji będzie pasowała do marki i przekazu kampanii.

5 – Opracuj strategię

Opracuj dedykowaną strategię kampanii reklamowej kierowanej do kobiet. Określ budżet, harmonogram i cele kampanii. Załóż kilka kluczowych etapów działań, dobrze je opisz i zaplanuj w czasie. Zadbaj o spójną i zrozumiałą komunikację, która sprawdzi się we wszystkich wybranych kanałach komunikacji.

6 – Monitoruj wyniki

Obserwuj wyniki prowadzonej kampanii i w razie potrzeby poddaj ją optymalizacji. W trakcie trwania kampanii może się okazać, że należy znacznie bardziej uszczegółowić jej cele promocyjnie, wykluczyć najmniej skuteczne kreacje reklamowe czy zrezygnować z mało efektywnych kanałów komunikacji. Dobrze, gdy na samym początku określisz, że etap realizacji będzie się wiązał z optymalizacją kampanii.

  • Kampania reklamowa skierowana do kobiet przyniesie efekty, jeśli zostanie zaplanowania w sposób kreatywny i ciekawy.
  • Reklama musi się wyróżniać na tle konkurencyjnych przekazów. Powinna zainteresować kobiety, do których chcemy trafić czymś nietypowym.
  • Aby osiągnąć cele wizerunkowe, reklama musi zwrócić na siebie uwagę i zostać zapamiętana przez wywołanie określonego skojarzenia.
  • Zaś reklama sprzedażowa musi wywrzeć silne wrażenie na kobietach, do których jest kierowana. Można do tego wykorzystać siłę sprzedażową kolorów, wykreować wyjątkową okazję czy tzw. benefit. Powinna zachęcać do skorzystania z danej oferty tu i teraz.
  • W reklamie internetowej mamy bardzo mało czasu na pozyskanie uwagi potencjalnych klientek. Dlatego kluczowe jest zastosowanie sprawdzonych sposobów jej ściągania i zatrzymywania.

Agnieszka Klepacka
Dyrektor Handlowy Cormedia

Zobacz także

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *