tel: + 48 22 401 25 33    e-mail: sprzedaz@cormedia.pl

Aktualności

paź 26

Jak tworzyć wartościowe treści do Social Media?

Na media społecznościowe poświęcamy dziennie nawet 30% czasu spędzanego w sieci. Facebook, Instagram, LinkedIn czy Twitter to już dziś standard, można się nawet pokusić o stwierdzenie, że obowiązek. Firmy, których nie ma w mediach społecznościowych praktycznie nie istnieją.

Prowadzenie firmowych profili w mediach społecznościowych i przekazywanie odpowiedniego komunikatu, który skutecznie przykuje uwagę odbiorców, pozwoli na dotarcie do potencjalnych klientów, bez kosztownych reklam prasowych czy telewizyjnych.

Zaangażuj odbiorcę
Prowadząc konto firmy w Social Media, musimy publikować wpisy, które nie tylko zainteresują, ale przede wszystkim zaangażują odbiorców. Co tak naprawdę kryje się pod tworzeniem wartościowych, unikatowych i oryginalnych treści i przede wszystkim w jaki sposób pisać do Social Media? Każdy wpis powinien być jasny, zwięzły, atrakcyjny i wiarygodny. Na niektórych mediach społecznościowych nie ma miejsca na obszerne wpisy, zatem nawet krótką treść trzeba przygotować tak, żeby zachęcić odbiorcę do interakcji. Warto pamiętać, że owe treści muszą być ważne i użyteczne.

Content marketing w Social Media
Wykorzystywanie siły content marketingu przy prowadzeniu fanpage’a firmy jest bardzo dobrym pomysłem – bowiem treść wysokiej jakości jest ważna, wpływa na zwiększenie zasięgów, a także podkręcenie sprzedaży.
Drogą do podniesienia sprzedaży jest tworzenie poradników. Teksty o doborze okien do domu są obowiązkowe w przypadku prowadzenia Social Media dla firm z tej branży. Warto stosować frazy i słowa kluczowe typu: jak wybrać, które wybrać, co będzie najlepsze, gdy…. Właśnie tego szukają użytkownicy. A poradniki to odpowiedź na ich potrzeby i ich poszukiwania w Google.
Content marketing się zmienia – dziś Live Interactive Content Marketing stawia na jakość, nie na ilość. Nie jest najistotniejsze ile tekstów będziemy publikować tygodniowo na stronie, ale to, jakie te teksty będą. W Social Media warto być na bieżąco i stosować komunikację w czasie rzeczywistym.

Zainspiruj i wywołaj emocje
Dziś firmy coraz rzadziej mówią o swoich produktach wprost. Znacznie chętniej nawiązują współpracę z leaderami opinii na swoich kanałach social media. To podnosi wiarygodność treści, bowiem posty przygotowane przez leaderów przynoszą lepsze rezultaty, niż tworzone przez samą firmę.
Na pewno bardziej inspirujące, a tym samym skuteczne jest stosowanie branded contentu. Wplatanie brandu w wartościową treść, która zainteresuje odbiorców, jest angażująca i wywołująca emocje, a nie jedynie pokazująca jak dobre produkty oferuje dana firma, przynosi zdecydowanie lepsze efekty.
Ze względu na algorytmy Google treści powinny być unikatowe i na pewno trzeba o to zadbać. Jednak liczy się przede wszystkim odbiorca i jego wrażenia po odbiorze publikowanych treści. Zainspirowanie czy wywołanie u odbiorcy emocji, to klucz do sukcesu.

Autor: Aleksandra Jędrzejewska
Specjalista ds. Social Media

Zobacz także

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *