tel: + 48 22 401 25 33    e-mail: sprzedaz@cormedia.pl

Aktualności

Paź 20

Rok 2021 to rok mobile?

Jedną z podstawowych wartości, które mobile wniósł w rynek reklamowy, są nie tylko angażujące formaty reklamowe i dużo większa konsumpcja różnorakich treści, ale przede wszystkim dane o użytkownikach niemożliwe do pozyskania w inny, znany sposób (dane lokalizacyjne, szczególnie powiązane z identyfikatorami kierowania reklam).

Od dłuższego czasu także obserwujemy rosnącą świadomość użytkowników, dotyczącą pozyskiwania i wykorzystywania ich danych przez urządzenia zewnętrzne. Oczywiście przekłada się to na coraz większą świadomość obcowania z reklamą w obszarze mobile.
Z naszego doświadczenia w planowaniu mediów wynika, że mobile coraz częściej figuruje jako oddzielna kategoria w mediaplanach. Jego wpływ na zachowania i wybory użytkowników jest znaczący.


Dane z analityki ruchu jednoznacznie wskazują, że użytkownicy preferują mały ekran do konsumpcji praktycznie wszystkich rodzajów treści. Chodzi tu zarówno o video, content pisany, jak również e-commerce ze wszystkimi odnogami.
Tak szybka zmiana sprawia, że zarówno wydawcy, jaki i reklamodawcy, którzy nie dopasowali swoich stron WWW do specyfiki mobile, tracą znaczną część potencjalnych klientów i przychodów.
Ciągły wzrost średniego czasu korzystania z mobile oraz fakt, że większość tego czasu użytkownicy spędzają, korzystając z różnego rodzaju aplikacji mobilnych, sprawia, że na rynku pojawiło się w ostatnim czasie wiele nowych rozwiązań tzw. ułatwiających życie.
Sytuacja, w której znaleźliśmy się w 2020 roku, izolacja wywołana pandemią COVID-19, zdalna praca i nauka, zakupy on-line na nieznaną dotąd skalę – wymusiły wręcz rozwój technologii opartej na mobile. Zaobserwowaliśmy pojawienie się wielu nowych aplikacji, szczególnie w obszarze retail i usług transportowych. Liczne inwestycje sieci handlowych i firm transportowych bardzo pozytywnie przekładają się na biznes w trudnym dla gospodarki czasie.

Telefon narzędzie podstawowe

Telefon, a w zasadzie aparat i kamerka, w którą jest wyposażony stał się podstawowym narzędziem tworzenia contentu oraz komunikacji. Możliwość błyskawicznego dodawania treści, jest jedną z najważniejszych funkcji mobile. To dzięki niej jesteśmy na bieżąco i trafiamy do miejsc leżących poza naszym zasięgiem.
Szczególnie mocno odczuwamy to w czasie tzw. izolacji społecznej, która jest następstwem i środkiem w przeciwdziałaniu pandemii COVID-19. Ta trudna sytuacja paradoksalnie bardzo mocno pchnęła rynek reklamy mobile, który do tej pory nie był dostatecznie wykorzystany i doceniony przez reklamodawców. Na podstawie analiz i rokowań dotyczących budżetów klientów Cormedia na rok 2021 – wnosimy, że będzie to ROK Mobile!

Zobacz także

Komentarze

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *