tel: + 48 22 401 25 33    e-mail: sprzedaz@cormedia.pl

Aktualności

sty 19

Optymalizacja strony WWW, czyli jak to zrobić efektywnie?

To oczywiste, że optymalizacja zasobów stron WWW stanowi podstawę dla efektywności jej pozycjonowania. Opracowanie świetnej, wizerunkowej i robiącej doskonałe wrażenie strony internetowej samo w sobie nie gwarantuje sukcesu.

Kluczowe dla jej pozycjonowania jest to, że użytkownicy, aby ją znaleźć, muszą zadać pytanie wyszukiwarce. W ten sposób trafiają na najbardziej popularne i odpowiadające potrzebom źródło informacji. Każdemu kto pozycjonuje, a co za tym idzie optymalizuje daną stronę internetową, zależy na tym, by to ona była najczęściej polecanym przez wyszukiwarki miejscem docelowym.
Pozycjonowanie jest działaniem, które ma prowadzić do tego, że po wpisaniu przez użytkownika określonej frazy w wyszukiwarkę, nasza witryna pokaże mu się w pierwszej kolejności. Optymalizacja zaś jest nieodzowną częścią pozycjonowania, która powinna być realizowana w cyklu ciągłym. W środowisku internetowym zmiany zachodzą znacznie szybciej. Stale trzeba brać pod uwagę coraz to nowe trendy. Dlatego tak ważna jest optymalizacja.
Stworzenie dobrej strony WWW to dopiero początek. By spełniała swoją rolę i cele przed nią postawione, musimy zadbać, żeby odpowiadała aktualnym wymogom tego skomplikowanego środowiska.

Czym jest skuteczna i efektywna optymalizacja?

Optymalizacja to klucz do skutecznego pozycjonowania strony w wyszukiwarkach internetowych. To dostosowywanie całej witryny i jej poszczególnych elementów pod określonym kątem. To zbiór działań, które w efekcie mają prowadzić do większej zauważalności strony WWW w sieci, a co za tym idzie do zwiększenia liczby jej użytkowników, a w konsekwencji klientów. Dzięki dobrze prowadzonej optymalizacji strona zyskuje wyższą pozycję w wyszukiwarce, dzięki czemu możemy ograniczyć nakłady na pozycjonowanie płatne i linki sponsorowane (Google AdWords). Co więcej roboty wyszukiwarek będą o wiele szybciej indeksowały zmiany na stronie, a co za tym idzie trafi na nią więcej użytkowników. Aby optymalizować efektywnie trzeba pamiętać również o grupie docelowej naszej strony. Ważne, aby język komunikacji był dla tej grupy zrozumiały.
Oto podstawowe kwestie, które musimy wziąć pod uwagę w optymalizacji strony WWW:

  • tytuł strony WWW
  • adresy URL prowadzące do strony internetowej
  • treści stanowiące zasoby merytoryczne
  • tytuły i śródteksty
  • grafiki
  • content video
  • linki wewnętrzne strony internetowej
  • słowa kluczowe, na które chcemy pozycjonować stronę
  • meta description na stronie internetowej
    To bardzo ważne, aby pamiętać, że strona i jej elementy muszą podlegać stałej optymalizacji. Aby strona była atrakcyjna dla użytkowników i wyszukiwarek, content musi być zróżnicowany. Dziś należy postawić na tzw. multicontent. Stanowi on podstawę, na której można budować i rozwijać skuteczne pozycjonowanie strony.
    Autor: Agnieszka Klepacka Dyrektor Handlowy Cormedia

Zobacz także

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *