tel: + 48 510 089 880    e-mail: sprzedaz@cormedia.pl

Aktualności

lis 06

Jak dobrze opisać e-commerce?

Zakupy on-line są dziś powszechne. Na to, co wybierzemy podczas tych zakupów mają wpływ różne czynniki – jakość wykonania produktu, jego cena, a także opis. W praktyce opis w większości przypadków jest kluczowy. Jak zatem zrobić opis idealny pod sprzedaż?

Słowa mają moc

Wydawać by się mogło, że opisy, które widzicie przy danych produktach na stronach internetowych są mało istotne. Przecież zakup danej rzeczy uzależniamy od tego jak wygląda, a nie w jaki sposób opisuje ją sprzedawca… I na tym etapie trzeba wyprowadzić Was z błędu. Od opisu zależy właściwie wszystko. Sposób, w jaki produkt został opisany w sklepie internetowym może zadziałać w dwie strony. Wasza sprzedaż będzie piąć się w górę albo stać w miejscu. Dlatego warto zwrócić uwagę na kluczowe słowa, które po wpisaniu przez użytkownika w wyszukiwarkę przekierują go na waszą stronę internetową.

Pomyśl, zanim napiszesz

Zanim zrobisz jakikolwiek opis, zadaj sobie pytania: Czego wymaga ode mnie użytkownik, który wszedł na moją stronę?, Czego chciałby się dowiedzieć?. Każdy użytkownik ma inną potrzebę – czego innego oczekuje osoba wpisująca w wyszukiwarkę „sklep z bluzami”, a czego innego „czerwona bluza z kapturem”. Pierwsza osoba chce obejrzeć wszystkie bluzy, jakie dana strona ma do zaoferowania, a druga zainteresowana jest konkretnym modelem. Jakie więc treści zaoferować każdej z tych osób, by zadowolić ich potrzeby.

Unikalne opisy kluczem do sukcesu

Unikalne opisy to coś, o co warto zadbać. Kopiowanie opisów ze stron producenta nie przyniesie żadnych zysków i nie pomoże Twoim działaniom SEO. Opisując dany przedmiot postaw się w roli klienta, dopiero potem dbaj o pozycjonowanie w wyszukiwarkach. Treść musi być unikalna i oryginalna. Słowami można się bawić, nawet w przypadku opisywania narzędzi. Musisz pamiętać, że Twoje opisy powinny wyprzedzać pytania klientów, muszą być dla nich pomocne i przede wszystkim sprawić, że będą chcieli mieć daną rzecz i finalnie ją kupią.

Odpowiednia ilość tekstu ma znaczenie

Treść i jej oryginalność jest bardzo ważna, ale należy pamiętać o odpowiedniej długości tekstu. Opisy pod kątem SEO muszą być rozbudowane – w tym przypadku kilka zdań nie wystarczy. Jeżeli nie wiesz, co mógłbyś napisać, wesprzyj się pytaniami użytkowników i tym, jakich porad odnośnie danego przedmiotu szukają. To pomoże Ci uzyskać efektywny opis, który będzie zawierał odpowiedzi na wszystkie pytania klientów.
Podsumowując
Warto poświęcić czas na odpowiednie przygotowanie opisów produktów. Nie tylko świetnie wyglądają na stronie internetowej obok produktu, ale mają realny wpływ na pozycjonowanie w Internecie i zwiększenie sprzedaży. Google na pewno doceni Twoją pracę.
Autor: Karolina Wrzoskiewicz
Specjalista ds. Social Media

Zobacz także

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *