Organizowanie konkursów na profilach społecznościowych to niewątpliwie świetny sposób na zaangażowanie fanów do podejmowania aktywności. Przed nami staje więc pytanie: Czy zawsze warto organizować konkursy w mediach społecznościowych?
Oczywiście, że tak! Kto nie lubi konkursów…? Jednak należy wziąć pod uwagę to, że z ich organizacją wiąże się kilka ważnych zasad.
Kto powinien korzystać z organizowania konkursów?
Nie ma reguły kto może, a kto nie powinien organizować konkursów na swoim profilu w Social Mediach. Konkursy zawsze dobrze wyglądają i budują zaangażowanie fanów, na których zależy nam najbardziej. Każdy organizator powinien pamiętać o zasadach, których należy przestrzegać. Oficjalny regulamin konkursowy to klucz do sukcesu! Co powinno się w nim znaleźć?
• Szczegółowe informacje na temat organizatora
• Daty rozpoczęcia i zakończenia konkursu
• Informacja o tym, kto może wziąć udział w konkursie
• Zasady konkursu
• Opis nagród
• Informacja na temat ogłoszenia listy zwycięzców
• Unikaj loterii! Nie stosuj wyrażenia „losowanie” – podlega to ustawie o grach hazardowych!
Spadek zaangażowania? Konkurs to świetna opcja!
Nie potrzebujemy specjalnego powodu, aby zorganizować konkurs, chociaż specjalna okazja może ułatwić jego przygotowanie.
Kiedy warto organizować konkursy? Na pewno w momencie, gdy zauważamy spadek zaangażowania ze strony fanów na naszych profilach społecznościowych. Opcja konkursu w takim przypadku będzie idealna. Nie tylko zbudujemy zaangażowanie, ale prawdopodobieństwo, że dotrzemy do nowych użytkowników jest ogromne. Jak widać – same plusy. Oczywiście należy pamiętać również o promocji konkursu, bo jak inaczej odbiorcy mają się o nim dowiedzieć? Na szczęście mamy wiele możliwości na wypromowanie konkursu tak, aby dotarł do jak największej grupy osób.
A na koniec nagrody…
Nagrody konkursowe powinny być ściśle związane z marką. Dzięki gadżetom firmowym z brandingiem użytkownicy lepiej zapamiętają markę, a prawdopodobieństwo, że kiedyś wrócą jest ogromne! Nie warto kupować drogich nagród, ponieważ wtedy mamy świadomość, że użytkownik wziął udział w konkursie tylko i wyłącznie dla wartości nagrody. Należy zaznaczyć także, że nagroda o wartości do 100 zł nie wlicza się do dochodu tego, kto wygrywa, a więc nie jest opodatkowana.
Konkursy dla każdego!
Organizowanie konkursów jest świetną opcją dla każdego, kto chce zbudować lub wzmocnić zaangażowanie fanów na swoim profilu, a także dotrzeć do większej liczby odbiorców. Bądźcie kreatywni i wymyślajcie konkursy adekwatne do marek.
Autor: Karolina Wrzoskiewicz – specjalista Social Media